| کد خبر: 153003 |

طرح کاهش (LEZ) در کل تهران اجرا نشده است

یک عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که شاخص کیفیت هوای تهران روزانه در تابلوی صحن علنی شورا در هر جلسه به نمایش گذاشته شود.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که شاخص کیفیت هوای تهران روزانه در تابلوی صحن علنی شورا در هر جلسه به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، سید آرش حسینی میلانی در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکر پیش از دستور خود گفت: لازم است که میزان پیشرفت طرح کاهش (LEZ) در پایتخت مورد بررسی قرار گیرد. این طرح از ابتدای پاییز عملیاتی شده است و در محدوده زوج و فرد برگه معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌ها چک می‌شود.

وی افزود: در فاز دوم اجرای این طرح باید کل سطح شهر تهران تحت پوشش قرار می‌گرفت و برگه معاینه فنی خودروها در تمام سطح شهر توسط دوربین‌ها چک می‌شد.

میلانی با تاکید بر اینکه باید اگزوز خودروها به عنوان یکی از منابع آلوده کننده هوای شهر تهران مورد هدف قرار گیرد، افزود: معاینه فنی خودروها برای شهر تهران و کاهش آلودگی این شهر کلیدی است و با توجه به اینکه شهروندان درگیر این موضوع هستند باید اهمیت آن به طور جد مد نظر قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 30 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای کاربراتوری است، درخواست کرد که گزارشی دقیق و جامع توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس و ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص روند پیشرفت طرح کاهش در پایتخت به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

میلانی خطاب به هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد که در هر جلسه شورا شاخص‌های کیفیت هوا متناسب با وضعیت روزانه و آپدیت شده در تابلوی صحن علنی شورا به نمایش گذاشته شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.