| کد خبر: 268934 |

آمادگی فرودگاه امام خمینی (ره) برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳خبر داد و گفت: تا این لحظه ۱۴۰۰ درخواست فوق العاده از سوی شرکت های داخلی و خارجی ثبت شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳خبر داد و گفت: تا این لحظه ۱۴۰۰ درخواست فوق العاده از سوی شرکت های داخلی و خارجی ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری با اشاره به تمهیدات فرودگاه امام خمینی (ره) برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) آمادگی خود را برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در طول طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اعلام کرده است.

 وی افزود: تا این لحظه ۱۴۰۰ درخواست پرواز فوق العاده ثبت شده است که ۸۰۰ درخواست توسط شرکت های داخلی و ۶۰۰ درخواست از سوی شرکت های خارجی ارائه شده است که البته درخواست های شرکت های هواپیمایی خارجی به طور کامل واصل نشده است.

 پیش بینی ثبت ۳۰۰۰ درخواست پرواز فوق العاده برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: تا ثبت ۳۰۰۰ درخواست پرواز فوق العاده از سوی شرکت های داخلی و خارجی را پیش بینی کرده ایم.

 چلندری با اشاره برنامه های فرهنگی این فرودگاه امام خمینی (ره) در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بیان کرد: برای این ایام توزیع ۲۵۰۰ وعده افطاری برای مسافران و پرسنل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد که البته تأمین منابع مالی این اقدام توسط بانیان و خارج از منابع درآمدی و اعتبارات شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) است.

 وی افزود: از دیگر برنامه ها می توان به پخش زنده قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین المللی کشورمان پیش از اذان مغرب، حضور گروه های تواشیح، حتی برنامه های نمایشی، سرگرمی، طنز، برپایی سفره های هفت سین در داخل پایانه ها و برنامه های متنوع فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و نوروز اشاره کرد.

 پاسخگویی ۲۴ ساعته و حضوری به سؤالات مسافران در فرودگاه امام

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از تشکیل چهار کارگروه برای خدمات رسانی به مسافران تشکیل شده است و جانشین ویژه مدیرعامل این شرکت به صورت مستقیم و شبانه روزی پاسخگوی سؤالات مسافران در این ایام است.

 چلندری با اشاره به عملکرد فرودگاه امام خمینی (ره) در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ یادآور شد: بالغ بر ۴۴۱ هزار نفر در قالب ۲۹۷۰ پرواز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) جابه جا شدند که بیشترین پروازهای خارجی به مقصد استانبول با ۷۸۳ پرواز و ۱۳۰ هزار مسافر، رتبه دوم به مقصد دوبی با ۴۲۸ پرواز و ۷۹ هزار مسافر و رتبه سوم به مقصد نجف ۳۴۴ پرواز و ۵۲ هزار مسافر بود.

 وی افزود: پرترافیک ترین روز سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ در فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با ۱۷۲ پرواز محسوب می شود و پرترافیک ترین روز از نظر مسافر هم ۷ فروردین ۱۴۰۲ با رکورد جابه جایی ۲۲ هزار و ۶۰۰ مسافر بود.

 فعالیت ۴۶ شرکت داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۳۲ شرکت خارجی و ۱۴ شرکت داخلی، پرواز انجام می دهند.

 چلندری در پایان با اشاره به پروژه های عمرانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بالغ بر ۱۴ پروژه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) روبه اتمام است که در نیمه دوم فروردین ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.