| کد خبر: 68748 |

◄ پلیس و پشت صحنه ماجرای شیشه دودی ها

تین نیوز | با رو به افزایش گذاشتن استفاده از شیشه های دودی در خودروها، تصور می شود حتی جریمه 50 هزار تومانی پلیس راهور ناجا بر این بخش اثرگذار نبوده است.

به گزارش تین نیوز، عدم برخورد مناسب پلیس با دارندگان این گونه خودروها باعث شده این روزها خودروهای وارداتی با شیشه به اصطلاح رفلکس را در حال تردد در تهران ببینیم.

گفتگو با 3 قربانی تجاوز در خودرو شیشه دودی، بازداشت متجاوزان به 8 زن و دختر در پراید شیشه دودی، جولان خودروهای وارداتی شیشه دودی در تهران و صدها خبر مشابه که حاکی از ارتکاب برخی جرایم در خودروهایی است که به راحتی و بدون هیچ نظارتی در معابر اصلی شهر از جمله خیابان فردوسی واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی اقدام به اصطلاح دودی کردن شیشه می کنند.

متاسفانه علیرغم حضور این گونه افراد که نان خود را از به خطر انداختن جان و نوامیس مردم کسب می کنند برخورد قاطعی را در مقابل عملکرد خود دریافت نکرده و دیده می شود بعضا تا میانه خیابان نیز محل کسب خود را گسترش داده اند.

حضور نورسیده هایی که سوغات فرنگ بوده و پا را از دودی بودن شیشه فراتر نهاده اند، نیز جالب توجه است. این گروه از خودروها که با تیپ اسپرت و فضا گیر خود، حجم زیادی از خیابان های پر ترافیک تهران را به خود اختصاص داده اند به تازگی مبلمان داخل خود رانیز به وسیله شیشه رفلکس از دید مردم پنهان کرده و دنیایی از اسرار را جابجا می کنند.

به طور قطع جریمه 50 هزار تومانی پلیس ایران در برخورد با این پدیده وارداتی با چالش روبرو می شود و بعضا صاحبان پول های باد آورده این مقدار هزینه را با "پول تو جیبی" خود پرداخت می کنند بدون آنکه ذره ای به خود نگرانی راه دهند.

ملاک پلیس تنها مشخص بودن راننده و سرنشینان داخل خودرو است در غیر این صورت با راننده طبق قانون برخورد می‌شود. اما دیده می شود این گونه خودروها در نوع وارداتی و تولید داخل از مقابل مامورین راهور و انتظامی براحتی "سرخوردن یک ماهی از دست لیز" عبور می کنند بدون آنکه نگاهی متوجه آنها شود.
 
 براساس قوانین موجود، هر گونه دستکاری و تغییر در خودرو تخلف محسوب می‌شود و در صورتی که ارکان اصلی خودرو دستخوش تغییراتی شود که از حالت استاندارد خارج شود با مالکان وسایل نقلیه بر خورد قانونی می‌شود.   با به صدا در آمدن زنگ نادیده گرفتن قانون و ریزش برخی ارکان اخلاقی ناشی از کم توجهی به پدیده شیشه دودی ها به گمان زمان آن فرارسیده باشد که هر پلیس خود را موظف به متوقف کردن آنها به منظور جلوگیری از پیامدهای  بد بداند.
 
صد البته نباید تلاش پلیس راهور در سامان بخشی به نظم شهر نادیده گرفته شود اما شاید نظارتی بیش از گذشته نیاز باشد تا لااقل مردم نسبت به آمد و شد دختران و همسران خود نگرانی احساس نکنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.