| کد خبر: 34229 |

تسهیل داد و ستدهای خرد در چرخه اقتصاد شهری با اصکارت

تین نیوز | معاون اداری مالی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه میلیون و سیصد هزار اصکارت در دسترس شهروندان اصفهان قرار گرفته است، گفت: مطابق برنامه جامع و هدفمند سامانه اصکارت، در آینده این کارت در تار و پود اقتصاد شهری و داد و ستد‌های خرد نقش آفرینی خواهد کرد.

سیدمرتضی حسام نژاد گفت: اصفهان کارت به عنوان ساز و کاری مناسب و کارآمد برای تسهیل داد و ستدهای خرد از تابستان سال 91 بر اساس تفاهم نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و یکی از بانک‌های کشور در اختیار شهروندان اصفهانی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه لوگوی اصکارت نیز با طی مراحل اداری در اداره ثبت علائم کشور و در طبقه 9 خدمات مرتبط نیز به ثبت رسیده، افزود: این کارت از اواسط سال 89 و در آغاز عرضه و توزیع، برای استفاده از اتوبوس‌های شهری با عنوان کارت الکترونیکی حمل و نقل به بهره‌برداری رسید تا نه تنها معضل دیرپای کمبود پول خرد حل شود، بلکه تراکنش‌های مرتبط با آن در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان تصریح کرد:اکنون اصکارت در دو بخش غیربرخط و برخط با حدود سه میلیون وسیصد هزار عدد کارت به شهروندان و کارکنان شهرداری خدمات ویژه ارائه می‌دهد. حسام نژاد خاطرنشان کرد: خدمات بخش غیربرخط اصکارت قریب به 1300 واحد اتوبوس شهری، حدود 5400 دستگاه تاکسی، همچنین ایستگاه‌های کرایه دوچرخه، باغ پرندگان، تله کابین، تله سیژ، نمایشگاه پروانه‌ها، باغ گل‌ها و پارکینگ‌های عمومی شهر را پوشش می‌دهد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ای مدون قرار است در فرآیند توسعه ناوگان تاکسیرانی، سینماها، نانوائیها، دفاتر فنی و سایر واحدهایی را که نیاز به پرداخت پول خرد دارند تحت خدمات خود درآورده و در توسعه بازار ارایه خدمات پرداخت الکترونیک نقشی پر رنگ و برجسته‌تر ایفا کند. معاون اداری مالی شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس همین برنامه جامع و کاربردی مابقی تاکسی‌های شهری و تاکسی سرویس‌ها نیز به سامانه غیربرخط اصکارت مجهز خواهد شد.

حسام‌نژاد اضافه کرد: در بخش برخط نیز با استفاده از نرم افزار مرتبط با سامانه مدیریت پرداخت الکترونیکی شهرداری اصفهان،‌ همه خدمات رفاهی کارکنان اعم از بن‌های کالا، ‌بن سفر، خدمات پزشکی و سایر خدمات ذیربط از طریق اصکارت عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضرخدمات از ترکیب دو بخش غیربرخط و برخط در کارتهای پرسنلی کارکنان شهرداری اصفهان و برخی از سازمانهای تابعه آن واریز و ارائه می‌شود و قرارشده به زودی عموم سازمانهای وابسته شهرداری اصفهان نیز از این خدمات برخط بهره‌‌مند شوند. معاون اداری مالی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود 4 هزار کارت برخط اصکارت برای کارکنان شهرداری اصفهان صادر شده، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده شهرداری مصمم است خانواده‌های کارکنان را زیر پوشش خدمات مزبور قرار دهد و برای آنان کارت‌های خانوادگی در چارچوب اصکارت تهیه کند.

حسام نژاد افزود: مطابق برنامه جامع و هدفمند سامانه اصکارت در آینده این کارت بر تار و پود اقتصاد شهری و داد و ستد‌های خرد پرتو خواهد افکند و در فرآیند توسعه خدمات مورد نیاز، پذیرنده‌های بیشتری اصکارت را از شهروندان دریافت خواهند کرد، بطور مثال در بخش آفلاین مقرر شده اصکارت برای استفاده از قطار شهری و پارکو متر‌های امتداد خیابانهای اصلی شهر نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی افزود: در بخش آنلاین نیز می‌توان اصکارت را برای کارکنان سازمان‌ها بصورت کارت شناسایی صادر و آن را به شیوه‌ای طراحی کرد که برای استفاده از خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری و نیز ایستگاه‌های دوچرخه و پارکینگ و غیره کاربرد داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.