| کد خبر: 240995 |

شهردار کرمانشاه:

◄ 2.5 درصد "مسافرت های شهری" کرمانشاه با ناوگان حمل و نقل عمومی است

شهردار کرمانشاه با انتقاد از استقبال ضعیف مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی در کرمانشاه گفت: درحالی که در سایر کلانشهر 60 درصد مسافرت های شهری توسط ناوگان حمل و نقل انجام می شود، این میزان در کرمانشاه 2.5 درصد است.

تین نیوز

نادر نوروزی در نشست خبری دیروز گفت: متاسفانه حدود 98 درصد مسافرت های شهری توسط خودروهای شخصی انجام می شود که علاوه بر ایجاد معضل ترافیک معضل جدی در بحث کمبود توقف‌گاه ها (پارکینگ ها) برای شهر ایجاد کرده است.

نوروزی گفت: این شرایط می طلبد که رسانه ها ورود جدی در بحث فرهنگ سازی لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای شهری داشته باشند.

"سرعت تردد" در خیابان های کرمانشاه افزایش می یابد

شهردار کرمانشاه در ادامه از لزوم افزایش سرعت تردد در شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر سرعت تردد در شهر 15 کیلومتر در ساعت است و این درحالی است که این میزان در تهران 30 کیلومتر در ساعت است.

وی افزود: وجود تقاطع های همسطح اضافی موجب کاهش این سرعت می شود که در همین راستا مطالعه 48 تقاطع همسطح در دستور کار است که بتوانیم برخی از این تقاطع های اضافی را جهت افزایش سرعت در شهر حذف کنیم.

نادر نوروزی با اشاره به انباشت عقب افتادگی در شهر کرمانشاه گفت: کرمانشاه یک کلانشهر است، اما هیچ یک از شاخص های مربوط به کلانشهر شدن را ندارد.

به گزارش ایسنا، به برنامه های خود برای تبدیل کرمانشاه به یک کلانشهر واقعی اشاره کرد و افزود: مسیر توسعه یا از طریق برنامه های راهبردی و یا برنامه های مسئله محور پیش می رود که در کشور ما عمدتا برنامه های راهبردی مورد استفاده قرار می گیرد، درحالیکه این روش مدت هاست در جهان منسوخ شده است.

نوروزی گفت: در همین راستا برای توسعه کرمانشاه یک برنامه "مسئله محور" تدوین کرده ایم که هشت مسئله اصلی شهر از جمله ساخت و ساز و سکونت شهری، ترافیک و تردد شهری، مسائل مالی و اقتصادی شهر، مسائل فرهنگی شهر، مدیریت یکپارچه شهری و... در آن دیده شده است.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه نمی توان تمام مسائل و مشکلات شهری را ظرف مدت کوتاهی رفع کرد، گفت: در همین راستا در خصوص رفع مسائل و مشکلات شهری اولویت بندی صورت گرفته و بر اساس آن به پیش خواهیم رفت تا در نهایت پس از مدتی مردم تغییر در زندگی شهری را احساس کنند.

نوروزی لازمه موفقیت شهرداری در این زمینه را همکاری تک تک مردم شهر و مسئولین استان عنوان کرد و افزود: کرمانشاه به توسعه نمی رسد، مگر آنکه همه در کنار هم همکاری کنیم.

وی به رابطه خوب شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اعضای شورا همکاری خوبی با شهرداری دارند و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این همکاری کارها را به پیش ببریم.

20 درصد معابر شهر سال آینده روکش و آسفالت می شوند

شهردار کرمانشاه در ادامه به بحث آسفالت معابر شهر اشاره کرد و افزود: معابر شهر به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم بندی می شوند که معابر درجه یک خیابان ها و مسیر های بزرگراهی و معابر درجه دو کوچه ها را شامل می شود.

وی افزود: در سنوات گذشته عمده آسفالت در معابر اصلی ریخته شده و همین امر موجب شده کمتر به معابر درجه دو پرداخته شود و در نتیجه این معابر جزو اولویت های ما در بحث آسفالت خواهند بود.

نوروزی از برنامه ریزی برای آسفالت 20 درصد معابر شهر در سال آینده خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده و سال آینده یک پنجم کل معابر شهر روکش و آسفالت می شوند، به نحوی که مردم تغییرات را احساس کنند.

شهردار کرمانشاه در ادامه به موضوع قطار شهری کرمانشاه پرداخت و از این پروژه به عنوان زخمی بر چهره کرمانشاه یاد کرد و افزود: انجام این پروژه آنطور که به نظر می رسد از ابتدای کار بدون مطالعه بوده و در حال حاضر تبدیل به یک زخم بر چهره زیبای کرمانشاه شده است.

نوروزی به سابقه این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در ابتدای منوریل بود که بعد با تغییراتی به قطار شهری تبدیل شد و این پایه های زمخت که مورد اعتراض و انتقاد خود ما هم هست، احداث شد.

شهردار کرمانشاه گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه نمی توانیم با عجله تصمیم بگیریم. کاری که در سالیان قبل در خصوص این پروژه صورت گرفت.

وی  به انجام مطالعات گسترده در خصوص این پروژه اشاره کرد و افزود: این مطالعات در چهار محور ترافیکی، مالی، فنی و حقوقی انجام خواهد شد تا بتوانیم به اشراف کاملی از تمام ابعادو نیازهای پروژه برسیم.

نوروزی گفت: باید برای ما مشخص شود که واقعا این پروژه نیاز ترافیکی شهر را مرتفع کرده و آن کاربرد لازم را در سالهای آینده دارد، یا نه. همچنین باید مشخص شود که این پروژه چه میزان اعتبار نیاز دارد و طی چند سال می توان آن را اجرایی کرد.

شهردار کرمانشاه گفت: در مطالعات فنی پروژه هم در حال بررسی هستیم که می توان با این ستون ها چه کار کرد و در مجموع این طرح از تمام ابعاد مورد بررسی قرار می گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: انجام این مطالعات کار طولانی مدت و بی نتیجه نیست و نتیجه این مطالعات نهایتا تا اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شده و کار این پروژه تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: با مشخص شدن نتیجه مطالعات از نظر شورای شهر، شورای ترافیک استان و... هم در این زمینه بهره می گیریم.

خرید 90 دستگاه اتوبوس و میدل باس

نوروزی گریزی هم به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر داشت و از خرید 93 دستگاه اتوبوس و میدل باس خبر دادو افزود: این خودروها سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می شود.

وی افزود: در حال حاضر 30 شهرک حاشیه ای داریم که حتما نیاز دارند جهت تردد داخل شهر اتوبوس در مسیر آنها فعالیت داشته باشد و این خطوط سال آینده با افزودن این تعداد دستگاه تقویت می شوند.

نوروزی از طراحی برنامه ای برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و افزود: در این برنامه ساعت رسیدن اتوبوس ها و فواصل بین ایستگاه ها و ... مشخص و اصلاح می شود.

نوروزی با انتقاد از استقبال ضعیف مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی در کرمانشاه گفت: درحالی که در سایر کلانشهر 60 درصد مسافرت های شهری توسط ناوگان حمل و نقل انجام می شود، این میزان در کرمانشاه 2.5 درصد است.

نوروزی در ادامه گریزی هم به موضوع پیاده‌راه سازی خیابان مدرس زد و با بیان اینکه پروژه‌های اینچنینی در بافت‌های ارزشمند تاریخی انجام می‌شود، گفت: در جهت اجرای پروژه های پیاده راه سازی دو نکته بسیار حائز اهمیت  است. یکی بحث هدایت ترافیک و دیگر وجود توقف گاه.

وی افزود: پیاده راه در جایی احداث می شود که بتوان ترافیک آن قسمت را به جای نزدیک تر منتقل کرد و از طرفی توقف گاه (پارکینگ های) کافی باید در اطراف مسیر موجود باشد.

نوروزی گفت: با بررسی های اولیه به نظر می رسد بخشی از خیابان مدرس حائز این شرایط  است و می توان طرح پیاده راه سازی را در آن اجرا کرد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اجرای مطالعات این طرح درسال آینده، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند مساعدت و همکاری اصناف هستیم که در این زمینه جلسه ای با صنوف برگزار خواهد شد.

نورزی در ادامه با اشاره به لزوم شفاف سازی در امور مالی شهرداری گفت: بحث شفاف سازی حقوق پرسنل در دست اجراست و هر شش ماه یکبار بیلان مالی شهرداری عرضه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.