| کد خبر: 170191 |

◄ بررسی نهایی طرح‌های ترافیکی معابر منتهی به تونل آرش

طرح‌های ترافیکی معابر منتهی به تونل آرش بررسی نهایی شد.

تین نیوز

در آستانه افتتاح تونل‌آرش در منطقه سه، بررسی نهایی طرح‌های ترافیکی معابر منتهی به این تونل انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه سه، علیرضا اسفراینی‌نژاد معاون حمل‌ونقل و ترافیک در این خصوص گفت: برای افتتاح تونل‌آرش، یکسری الزامات فنی‌ومهندسی باید اجرا شود تا هنگام بهره‌برداری، شهروندان با مشکلی مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: این تونل از خیابان‌های آرش‌غربی، آرش‌شرقی، بلواراسفندیار و بزرگراه‌نیایش عبور می‌کند و بار ترافیکی را از شرق منطقه با عبور از بزرگراه شهیدمدرس، بلوار آفریقا و خیابان ولیعصر به بزرگراه‌نیایش می‌رساند ضمن اینکه یک دسترسی هم از بلوار آفریقا داریم که حتما باید پیگیری شود.

وی ابراز کرد: مصوبه کمیته شبکه معابر درخصوص کلیات طرح تونل‌آرش، وضعیت شبکه معابر این تونل پس از افتتاح را تبیین کرده و الزاماتی را مشخص کرده است.

اسفراینی‌نژاد اظهار کرد: در هنگام افتتاح تونل‌آرش، مسیر غرب به شرق تونل غربی، حرکت غرب به شرق را تامین می‌کند و به علت طول کوتاه این تونل در بزرگراه شهیدمدرس، به غیر از دوربین تجهیزات دیگر ترافیکی در این مسیر کارایی ندارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه سه بابیان اینکه آرش‌شرقی جهت نظارت حتما باید به مرکز کنترل ترافیک نصب شود بیان کرد: یکی از بحث‌های مهمی که تونل غرب به شرق آرش دارد، بحث تقاطع فرید افشار به آرش‌شرقی است که با اجرای عملیات اصلاح هندسی و بستن تقاطع در این محدوده انجام‌شده است.

وی گفت: در مصوبه‌ کمیته شبکه معابر، مسیر شرق به غرب دو خطه از غرب فرید افشار تا غرب آفریقا و مسیر غرب به شرق دو خطه از شرق آفریقا تا غرب فرید افشار مورد تایید قرارگرفته است همچنین به منظور تخلیه بار ترافیکی زیرگذر و تسهیل دسترسی به زیرگذر جهت حرکتی خیابان ظفر به صورت غرب به شرق و خیابان فرید افشار به صورت شمال به جنوب و خیابان نصیری به صورت شرق به غرب تغییر کند.

وی ادامه داد: در کلیات طرح احداث زیرگذر یک‌طرفه شرق به غرب در تقاطع نیایش-ولیعصر با تامین دسترسی کاربری‌های دو طرف معبر مورد تایید قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه سه افزود: در صورتی که تونل‌آرش، بار ترافیکی شرق را به غرب انتقال دهد طبیعتا معبرمان آزاد می‌شود و تغذیه تونل از همان سمت انجام می‌شود به همین ترتیب خیابان وحید دستگردی طبق مصوبه سال 93، ضمن خلوت‌تر شدن، جهتش تا سر نصیری برمی‌گردد و به‌صورت خروجی بزرگراه شهیدمدرس عمل کرده و بار ترافیکی را از بزرگراه شهیدمدرس وارد شبکه شرقی می‌کند.

اسفراینی‌نژاد بابیان اینکه تونل‌آرش باعث تغییر جهت معابر می‌شود خاطرنشان کرد: بحث دسترسی ورودی بلوار آفریقا به تونل‌آرش یکی از الزامات اساسی این پروژه است تا بدین وسیله بار ترافیکی بلوار آفریقا به داخل تونل هدایت شود تا خودروها از بلوار آفریقای شمالی به جنوب تونل شرق به غرب تردد کنند.

وی بابیان اینکه اصلاح هندسی تونل‌آرش از بلواراسفندیار، دسترسی خیابان شریعتی به خیابان نصیری،  نصب چراغ‌راهنما و اصلاح هندسی در تقاطع گوی‌آبادی نیز انجام شود گفت: قرار است خیابان ظفر، خیابان‌های شریعتی و نصیری را تغذیه کرده و بار ترافیکی آن را به قسمت بالا انتقال دهد که راست‌گردی جهت اجرای آن انجام خواهد شد.

همچنین امیرهوشنگ گل‌محمدی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه نیز گفت: تملک معارضین جهت اجرای عرض‌گذر چهار لاین در تونل‌آرش در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات عمرانی در دو طرف خیابان شاهین حدفاصل گوی‌آبادی انجام‌شده و پیمانکار در خیابان راجیان از ضلع شرقی آغاز به اجرای عملیات کرده و به سرعت به سمت جنوب حرکت می‌کند ضمن اینکه گذرمان در ضلع جنوب نیز تقریبا باز است و مشکلی در این قسمت نداریم.

گل‌محمدی اظهار کرد: اصلاح شیب کوچه های منتهی به ضلع جنوبی تونل‌آرش اجراشده و بیشترین گذر در آنجا تبیین شده است. 

همچنین در محدوده راجیان حدفاصل عمرانی تا گوی‌آبادی بعضی از املاک جهت گذر یا تندروی موقت هم آزادسازی شده تا قابلیت تردد هم آنجا وجود داشته است.

بررسی نهایی طرح‌های ترافیکی معابر منتهی به تونل‌آرش با حضور نمایندگانی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری تهران به میزبانی منطقه 3 برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.