| کد خبر: 151400 |

سرپرست شهرداری کهریزک؛

مرکز بازیافت زباله معضل ترافیکی شهر

سرپرست شهرداری کهریزک گفت: "مرکز بازیافت زباله «آرادکوه» یکی از معضلات ترافیکی کهریزک است."

تین نیوز

 سرپرست شهرداری کهریزک گفت: "مرکز بازیافت زباله «آرادکوه» یکی از معضلات ترافیکی کهریزک است."

 به گزارش شهردار آنلاین،  مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است. این مرکز روزانه به طور متوسط 8000 تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و ... جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود. کمیت پسماندهای ورودی به این مجتمع درابتدا در سامانه مرکزی توزین ثبت و بسته به کیفیت و کمیت و منابع تولید پسماندها به واحد های پردازش و یا مرکز دفن موجود ارسال می شود.

مرکز بازیافت پسماند آرادکوه، دائره‌المعارف علوم جهت تبدیل مواد تهدیدآمیز به فرصت می‌باشد، چراکه روزانه حدود هشت هزار تن پسماند عادی در تهران تولید و به مراکز دفع و بازیافت پسماند منتقل می‌شود. روزانه حدود 200متر مکعب شیرابه در کارخانه تسویه و با فرآیندهای لازم برای استفاده در مصارف کشاورزی آماده می‌شود، همچنین روزانه 20 مگاوات برق از استحصال گازهای پسماندهای دفن شده در این مرکز تولید می شود.

اما این دائره‌المعارف علوم مشکلاتی نیز دارد، سرپرست شهرداری کهریزک مرکز بازیافت زباله «آرادکوه» را یکی از معضلات ترافیکی این شهر می داند.

سید مجتبی هاشمی ظهر، سرپرست شهرداری کهریزک، در این باره گفت: "با توجه به این که شهر کهریزک یکی از مبادی اصلی اتصال به ۱۸ استان جنوبی کشور ومرقد مطهر امام خمینی(ره)، شهرک های صنعتی بزرگ، آسایشگاه ها است و روزانه تردد قابل توجهی در معابر شهری و جاده ای این شهر صورت می پذیرد، اجرای اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و نظارت برقوانین و مقررات و رسیدگی به جرایم رانندگی و... از شاخص ترین وظایف نیروهای پلیس راهور به شمار می رود."

هاشمی در ادامه افزود: "وجود مرکز بازیافت زباله آرادکوه در شعاع چند صدمتری شهر کهریزک و عبور وسایل نقلیه سنگین از معابر اصلی این شهر یکی از معضلات ترافیکی کهریزک محسوب می شود که به طور میانگین ترافیک و تخلفات متعددی را به پیکره این شهر تحمیل می کند."

وی با بیان اینکه موضوع مرکز بازیافت زباله آرادکوه بخش قابل توجهی از رسالت نیروهای پلیس راهور را سنگین تر می کند اظهار کرد: "باید بگوییم که این موضوع قابل قدردانی و تحسین است که در هر ساعت از شبانه روزی که در معابر شهری و جاده ای این شهر تصادف و حادثه ای رخ داده است، نیروهای پلیس راهور حسن آباد در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافته و ضمن رسیدگی به تخلفات از وقوع حوادث جانبی و رفع ترافیک اقدامات لازم را انجام داده اند ."

سرپرست شهرداری کهریزک در پایان تصریح کرد : "به منظور تسریع خدمت و افزایش رفاه نیروهای راهور، استقرار ایستگاه دائمی پلیس راهوردر محدوده شهر کهریزک در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر قرار دارد که با کسب مجوزهای لازم این طرح به زودی اجرا می شود."

 

 

منبع: پایگاه خبری شهردار آنلاین
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.