| کد خبر: 149101 |

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی شهر باشد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون شهر و فضای مصنوعی درون شهری باشد.

تین نیوز

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون شهر و فضای مصنوعی درون شهری باشد.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها، ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: فضای ورودی شهرها، اتصال دهنده فضای طبیعی خارج و فضای مصنوعی داخل شهر، به عنوان برقرار کننده ارتباط میان شهر و پیرامونش، از برخی الگوهای ارتباط فضایی پیروی می کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: محورهای ورودی در شهرها به عنوان یک فضای شهری، اولین فضا در برخورد با پدیده شهر می باشد لذا توجه به مفهوم ورودی و الگوهای رایج ارتباط فضایی این پدیده یکی از اساسی ترین مطالعات در توجه به رویکرد فضاهای شهری است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها احتیاج به برنامه ریزی درست دارد خاطر نشان کرد: ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی و شناخت پدیده ای این موضوع و همچنین توجه به ویژگی و ماهیت های شهر یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در طراحی ورودی شهرها باید در نظر گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: موضوع ساماندهی محور میرزا کوچک خان واقع در ضلع غرب شهر بعنوان یکی از محورهای ورودی شهر از محور رشت، در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شد.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه تهیه طرح ساماندهی محور، توسط مهندسین مشاور در سنوات پیش صورت پذیرفته مقرر گردید مطالعات مذکور مورد بازنگری و به روز رسانی قرار گیرد و طرح پیشنهادی پس از تحقیق و به روزرسانی جهت بررسی و سیر روال تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.