| کد خبر: 146962 |

تغییر در بدنه مدیریت شهری نیازمند یک برنامه راهبردی است

احد رسولی گفت : تغییر در بدنه مدیریت شهری نیازمند یک برنامه راهبردی است و تا رسیدن به مرحله سیاستگذاری و اجرا ، کمک ارگانها و سازمانهای دیگر اجتناب ناپذیر است.

تین نیوز

احد رسولی گفت : تغییر در بدنه مدیریت شهری نیازمند یک برنامه راهبردی است و تا رسیدن به مرحله سیاستگذاری و اجرا ، کمک ارگانها و سازمانهای دیگر اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبر آنلاین ، عضو شورای شهر کرج با بیان این مطلب افزود : جایگاه مدیریت شهری در درجه اول یک جایگاه عملیاتی است اما میتوان سیاستگذاری را نیز در آن دخالت داد . برنامه های راهبردی تا مرحله سیاست گذاری توسط شورای شهر انجام میشود و در شرایطی که شهردار جدید مستقر نشده است این وظیفه خطیر بر عهده سرپرستان است وبه عنوان امانتداران موقت باید با تمکین به قوانین به وظایف خود عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه در فرایند توسعه شهری برنامه های راهبردی و عملیاتی توامان پیش بینی شده و بایدتوسعه شهری کرج را به شکل پایدار دید ، ادامه داد : کرج را باید به شکل یک محل و شهروند خوب ببینیم و برای رسیدن به این جایگاه باید فرهنگ خوب را بنیان گزاری کرد تا بتوان در کنار آن به شهروند خوب رسید و چهره ان را به سمت ایده آل سازی سوق داد .
رسولی عنوان کرد : این کلیات برنامه ای است که ما در نظر داشته و برای رسیدن به این جایگاه ما نیازمند تدبیر در کنار تغییر می باشیم .
وی در ادامه بیان کرد : برنامه های بسیار زیادی در حوزه های مختلفی چون حمل و نقل ترافیک ، مدیریت عمرانی ، معماری و شهرسازی ، بافتهای فرسوده و ....باید پیش بینی شده واجرا شود .
این مسول شهری در ادامه اظهار داشت : مراکز غیر رسمی شهری و یا همان حاشیه نشینی یکی از مواردی است که به آن نگاه ویژه داریم وتلاش خواهیم کرد تا در تمام مناطق شهر بتوانیم خدمات را به صورت یکپارچه ارائه دهیم .
احد رسولی افزود : در حوزه شهرسازی ما اقدامات خوبی نداشتیم و به این دلیل بوده است که به قوانین رجوع نشده و آنها را عملیاتی نکرده ایم و اگر این قوانین پیاده سازی شود باعث میشود شهر رنگ و بوی متفاوتی به خود بگیرد . ما در حوزه سیما و منظر تهی هستیم . در مناسب سازی معابر و عرصه های عمومی شهری متاسفانه هنوز هم فضای تعریف شده کاملی نداریم . ما مراحل تکوینی زندگی شهری را طی کرده ایم . وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت اما در حال حاضر چنین امری محقق نشده است به چه دلیل ؟ باید این ساختار شکنی را انجام بدهیم ودر تمام حوزه ها با یکدیگر هماهنگ شویم تا بتوانیم این فضا را تغییر دهیم .
رسولی در پایان تاکید کرد : ما نیازمند به یک تحول عظیم در حوزه مدیریت شهری هستیم . در تمام حوزه ها به خصوص فرهنگی و اجتماعی اقدامات اساسی صورت نگرفته واز ورود مردم به این مساله مهم خودداری و چشم پوشی شده است . امیدواریم در دوره پنجم بتوانیم جسارت و شهامت اینکار را داشته باشیم و با همت تمام ارگانها و سازمانها بتوانیم در حوزههای فرهنگی گامهای بلند و موثرتری را برداریم . این گامها بسیار زمان بر است و باید به صورت آهسته و پیوسته قدم برداریم تا بتوانیم یک اتفاق شگرف و بزرگ را در مدیریت واحد شهری رقم بزنیم .

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.