| کد خبر: 142094 |

درگفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه خبری، تشریح شد:

◄ توقف کامل توسعه ناوگان تاکسی در تهران/ مشارکت سازمان راهداری در نوسازی تاکسی‌های کشور

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از توقف کامل توسعه ناوگان تاکسیرانی در کلان‌شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از توقف کامل توسعه ناوگان تاکسیرانی در کلان‌شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ضامنی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: تهران به لحاظ تعداد تاکسی به مرحله اشباع رسیده و از این پس، توسعه در شهرهائی که ناوگان تاکسیرانی آنها با کمبود مواجه باشد و تنها براساس ضوابط مجاز به توسعه شبکه تاکسیرانی خود خواهند بود.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری، سخن می‌گفت، افزود: کارهای خوبی در راستای رفع نیاز شهرهای دارای ظرفیت در اتحادیه تاکسیرانی‌های  شهری صورت گرفته که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

ضامنی با تاکید بر لزوم ساماندهی حمل‌ونقل دانش‌اموزی یادآور شد: کارگروه مشترکی با نمایندگان وزارت‌کشور، سازمان راهداری، آموزش و پرورش، شورای عالی ترافیک کشور و اتحادیه تاکسیرانی تشکیل شد که به نظر می‌رسد برای نخستین بار این اتفاق در این بخش رخ داد که می‌تواند منشاء اثر خوبی در تامین امنیت برای دانش‌آموزان در سراسر کشور باشد.

وی  با بیان این مطلب که «کارگروه یاد شده راه‌اندازی شده و مسئولیت اصلاح مواد و تدوین آن برعهده اتحادیه تاکسیرانی قرار گرفته است»، گفت: سعی شده در جلسات ستادی که برگزار می‌شود اعضای گروه مشارکت جدی و اجرائی داشته باشند و مدیران مدارس به عنوان یکی از ارکان اصلی اجرائی نیز به این کارگروه دعوت شده‌اند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر این موضوع که با اتمام بررسی‌ها در اتحادیه، کارگروه ماده 18 تشکیل خواهد شد و دستورالعمل‌ها پس از تصویب و به منظور اجرا ابلاغ خواهد شد و طرح سپند با سامانه خوب هوشمندی که برای آن طراحی شده، تمام سرویس‌های مدارس را تحت پوشش خود قرار خواهد داد، اما این اتفاق یک‌سری تکالیف و مسئولیت را برای مقامات اجرائی به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، با راه‌اندازی سیستم سپند بسیاری از دغدغه‌های مشترک میان والدین، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها از میان برداشته می‌شود و مقرر هست تا برای سال جدید یکسری اطلاعات از ناوگان مشغولی که شهرداری‌ها صلاحیت آنها را تائید می‌کنند، به آموزش و پرورش ارائه شود و مدارس نیز موظف هستند، تا صرفا از بانک اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد استفاده کنند.

ضامنی در بخش دیگر سخنان خود به مقوله مهم ساماندهی ناوگان بار شهری اشاره داشت و افزود: یکی از مباحثی که در وزارت کشور و اتحادیه به یک دغدغه جدی بدل شده، مقوله نوسازی و ساماندهی ناوگان  بار شهری است که مقداری از امور آن با همت اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری انجام شده و طی صورت جلسه‌ای بخشی از مسئولیت برعهده یک مجموعه دیگر گذاشته شده که امید می‌رود سرعت اجرا به خود بگیرد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری یادآوری تجربه خوب این بخش در نوسازی تاکسی‌های در سطح کشور، ابراز داشت: این موضوع یکی از مواردی است که دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل وفصل آن دارد، که امیدوار هستیم ساماندهی و نوسازی ناوگان بار کشور توسط اتحادیه و یا هر بخش دیگری که زیر مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان این‌که «ساماندهی ناوگان بار با توجه به ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها با توجه به میزان جمعیت ساکن در ان متفاوت است»، تصریح کرد: تقریبا در تمامی کلان‌شهرها سازمان ناوگان بار تشکیل شده است، در شهرهای 200 هزار تا یک میلیون نفر سازمان بار و مسافر و در شهرهای زیر 200 هزار نفر سازمان مدیریت حمل‌ونقل تشکیل شده که یکی از وظایف هر یک از این سازمان‌ها، بحث ساماندهی ناوگان بار شهری است.

ضامنی با یادآوری این‌که بحث شناسائی در برخی شهرها به انجام رسیده و اگر نوسازی نیز کلید بخورد، قاعدتا این ساماندهی تکمیل‌تر خواهد شد، گفت: از آن‌جا که بحث بار مقوله نوپائی در شهرداری‌ها است، می‌توان شاهد بود که از سال آینده ساماندهی ناوگان بار شهری هم که همزمان با نوسازی صورت می‌گیرد یک فرآیند مطلوب‌تری را تجربه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.