| کد خبر: 251392 |

یادداشت وارده:

◄ سرکشی های کم ثمر

مدیریت میدانی برای لمس بهتر و دقیق تر مشکلات بسیار خوب است به شرطی که به همراه مشاوران خیرخواه و با پرهیز از غرور و خود پسندی و رفتارهای نمایشی، توام باشد.

تین نیوز

مدیریت میدانی برای لمس بهتر و دقیق تر مشکلات بسیار خوب است به شرطی که به همراه مشاوران خیرخواه و با پرهیز از غرور و خود پسندی و رفتارهای نمایشی توام باشد و الا اثرات مثبت ظاهری آن به سرعت مثل برف در جلو امتحانات آفتاب روزگار آب می شود .

1 - در فیلمی که تاریخ  28 دی ماه 1401 از سکوی ایستگاه سلام راه آهن خراسان رضوی ، توسط یکی از هم وطنان در فضای مجازی منتشر شده مشاهده می شود که پس از گذشت چندین روز از بارش برف چند سانتی متری، هنوز این مختصر برف از روی سکوی این اولین ایستگاه مجاور مشهد مقدس تمیز نشده است. با توجه به اینکه این ایستگاه دارای نمازخانه جهت اقامه نماز مسافران است و چندین روز نیز از بارش برف مختصر چند سانتی متری می گذرد جای تعجب است که چرا مدیریت راه آهن خراسان، آن را به امید گرمای خورشید رها نموده اند.

2 - سطح سکو به علت برودت هوای این چند روزه، با همین مقدار برف کم، بسیار لغزنده و خطرناک جهت مسافران قطارها و عابران می باشد.

 3 - مدیرعامل راه آهن ، چندین روز برای رسیدگی بهتر به امورات سیر ایمن قطارهای مسافری در راه آهن خراسان مستقر بودند.

4 - نفس حضور بالاترین مقامات مسئول در مکان هایی که نیاز شدید به مدیریت میدانی آنها است بسیار خوب و قابل تقدیر است. (رفتاری که در دوره آقای احمدی نژاد برجسته و در دوره رئیس جمهور بعدی کم رنگ شد اما با آمدن سید ابراهیم رئیسی مجددا به همت ایشان به صحنه مدیریت کشور بازگشت).

5 - اما سوال مهم اینجاست که چرا با وجود حضور چندین روزه میدانی مدیر عامل راه آهن، بدوی ترین و بدیهی ترین اقدامات مدیریت ریلی انجام نشده و بر زمین مانده است؟

6 - در آسیب شناسی برای این مدیریت میدانی چند نـــکــــتـــــــه به ذهــــــن می رسد.

7 - اول این رفتار حکایت از میزان شدت آشفتگی و انفعال مزمن مدیریت مدیران ناحیه راه آهن خراسان دارد که حتی با وجود حضور بالاترین مقام یک سازمان در نقطه بحرانی، باز خروجی های اولیه هم مشاهده نمی شود.

8 - دوم احاطه شدن مدیر عامل از سوی مجموعه مدیران و کارشناسان ضعیفی که خود سال هاست به مدیریت از داخل اتاق های گرم، خو گرفته اند و بدتر اکتفا نمودن وی به گرفتن مشاوره و اعتماد به راهکارهای پیشنهادی آنان .

9 - اگر نیت درونی یک مدیر صرف انجام مدیریت نمایشی باشد خیلی زود دم خروس این رفتار غلط وی نمایان می شود باید گفت رفتارهای مدیریتی نمایشی ، آفتی مرگ آور برای راهبرد مدیریت میدانی است .

10- داشتن روحیه اعتماد به نفس از مهمترین ابزارهای ضروری برای یک مدیــــر است اما مرز بین اعتماد به نفس و غرور و خودپسندی به نازگی کمتر از یک تار مو است.

نتیجه گیری :

مقولــه مدیریت میـــدانی، یک سرمایه گذاری فوق العاد سودمند است که به استحکام شالوده مدیریتی مدیران جوان بسیار کمک می کند اما آفاتی مانند داشتن نیت های مدیریت نمایشی و تکیه و اعتماد به کارشناسان و مدیران ضعیف و عدم بازبینی جدی خروجی های هر باره مدیریت میدانی، مجموعه آسیب هایی است که در صورت عدم چاره اندیشی عملی برای آنها، سبب ابتر شدن و از دست رفتن زحمات یک مدیر می شود .

(در روز 28 دی ماه ، 1401وضعیت ترافیک سیر قطارهای مسافری در ایستگاه های فریمان و سلام نیز کند و با اختلال مواجه بود که برف در روی سکوی ایستگاه سلام به عنوان مشتی از خروار یا نوک کوه یخ ذکر شد ).

* یک لکوموتیوران

حجم ویدیو: 1.76M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سرکشی های کم ثمر یا بی ثمر؟!!

  • ناشناس 0 0

    خوبه اقای صالحی یک فهرست از اقدامات انجام شده به سبب حضور میدانی خود بده

  • ناشناس 2 0

    سرکشی نمی شد چی نتیجه ای می داشت

  • ناشناس 3 1

    مدیریت میدانی نام دیگر نبود سازمان و یا عدم اطلاع از حضور مدیران میانی برای انجام کار است. در هر حال آنچه که مدیریت میدانی نامیده اید بیشتر نشان از بی مدیریتی دارد تا مدیریت. آیا مدیران عامل راه آهنهای کشورهای پیشرفته با هر برف به طول خط میروند و انگشت حیرت میگزند؟

  • حسین 0 0

    سرکشی واقعا کم ثمر بوده و گرنه مدر عامل جوابیه می داد

  • ناشناس 0 0

    مهم سر کشی بوده
    مهم کار نبوده

  • ناشناس 0 0

    مهم سابقه درست کردن بوده شاید ، که ون هم درست شد

  • ناشناس 0 0

    حالا دکتر زحمت کشیده این قدر مته به خشخاش نزنین

  • ناشناس 0 0

    قبلا سازمان ها درباره این موارد واکنش نشون می دادند اما الان هیچ واکنشی ندارند و کسی هم از اونها مطالبه ای نداره

  • ناشناس 0 0

    جالبه مدیرکل راه آهن خراسان بعد از این بهش مدال هم بدن
    مدال لیاقت و کاردانی

  • ناشناس 0 0

    انصافا باید غبطه خورد به حال مدیر کل خراسان که رییسش میاد کارهای اون رو انجام میده
    من می بودم ایشون رو مدیرعامل می کردم
    کلاه مدیرعامل پشمی نداره

  • ناشناس 0 0

    در سه بخش در سرما ضعف بود
    علایم
    کشنده ها
    ترمز واگن ها
    برای علایم و لکوموتیوها دیگر اگر رخ بده قابل قبول نیست آقای مدیر عامل
    برای ترمز و یخ زدگی سوپاپ سه قلو ها نیاز به بررسی جدیتر و تعیین راهکار است

  • ناشناس 0 0

    با تشکر از نویسنده
    مطالب خوب و دقیقی بود
    اما حیف که کسی پاسخگو نیست
    مدیر عامل محترم خوب دقت کند و با افراد عملیاتی حتما ارتباط تنگاتنگ داشته باشد والا اداری ها پته اش را دود خواهند داد

  • ناشناس 0 0

    خوبه مدیرعامل گزارش کار خود در سرکشی رو بده تا بشه دقیق تر و با شنیدن صحبت های ایشون یک نتیجه گیری خوب برای آینده و جلوگیری از تکرار اون کرد

  • ناشناس 1 5

    الان آقای سبحان نظری می گه بدین راه آهن رو بخش خصوصی نما ، هاپولی کنه از این مشکلات شاید پیش نیاد

  • ناشناس 0 0

    همه می خواهند مدیر باشن برای همین کسی نبوده دیگه برف پارو کنه