| کد خبر: 268028 |

مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای اجرای طرح های حمل و نقلی شهرداری تهران

همزمان با دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار یکصدهزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

تین نیوز

همزمان با دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار یکصدهزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار دویست هزار (۲۰۰/۰۰۰ ) میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه این اوراق برای تکمیل پروژه هاست، گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بودجه های حمل و نقلی تعیین شده که وزارت کشور با کمی پایین تر از این مبلغ موافقت کرده و این ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان تعدیل یافته است.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل ۵ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تهران خواهد بود و ۵ هزار میلیارد دیگر نیز بازپرداخت با شهرداری تهران است.

تشکری هاشمی همچنین تأکید کرد: مبلغ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه و تکمیل خط ۳ متروی تهران، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل و توسعه خط ۴ متروی تهران، مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل خط ۶ متروی تهران، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خط ۷ متروی تهران، مبلغ هزار میلیارد تومان برای اورهال و بازسازی تجهیزات متحرک و واگن های مترو، مبلغ هزار میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مبلغ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های اتوبوسرانی اعم از ایستگاه ها، توقفگاه ها و بازسازی غیر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفاً صرف توسعه بهبود و تکمیل پروژه های نیمه تمام شرکت مترو و نهایتاً توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: این موارد به صورت ماهانه و حداکثر سه ماهه باید توسط شهرداری و دولت پرداخت شود؛ مدت این اوراق ۴ ساله است و باید در طی ۴ سال به صورت کامل تسویه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این منابع صرفاً به شرکت بهره برداری مترو، شرکت هلدینگ مترو و شرکت اتوبوسرانی تخصیص می یابد، گفت: این اوراق برای تکمیل پروژه هاست و برای سایر خطوط مجاز به استفاده نخواهد بود.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای حداقل هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توافق کرده و در نوع اول چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری است و در نوع دوم ۱۰۰ درصد سهم شهرداری است. با توجه به اینکه ممکن است برخی از شهرهای کشور نتوانند این اعتبار را به صورت کامل جذب کنند، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی شده که اگر دیگر شهرداری ها برای تأمین اوراق مشارکت نتوانستند رقم را تأمین کنند، این رقم اختصاص داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.