| کد خبر: 37308 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ انجام کار خیر، منوط به سرمایه کلان نیست / ساخت ۷۰۰ کیلومتر راه توسط خیرین

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه انجام کار خیر منوط به سرمایه کلان نیست، از ساخت 700 کیلومتر توسط خیرین راهساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز نخستین همایش سراسری انجمن خیرین راه و ترابری که ۱۸ دی ماه در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون راه روستایی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس مرکز تحقیقت راه و مسکن و شهرسازی و اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، معاون راه روستایی سید حسین میرشفیع اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ کیلومتر انواع راه توسط انجمن خیرین راه و ترابری تا کنون اجرا شده که ۲۵۰ کیومتر آن آماده بهره برداری است.
 
وی افزود: این حاکی از وجود زمینه انجام کارهای نیک و سرمایه اجتماعی بزرگ در کشور است که ما به عنوان امت پیامبر اکرم مفتخریم که مکارم اخلاق سر لوحه کارمان قرارگرفته است.

عضو هیئت امنای انجمن خیرین راه و ترابری با بیان اینکه «فوت ۱۷ هزار نفر در تلفات ناشی از تصادفات زیبنده کشور نیست»، گفت: برای انجام امور خیریه در حوزه راه و ترابری حتما نباید فرد سرمایه کلان داشته باشد بلکه با توجه به گستردگی حوزه راه می تواند در بخش خدمات فنی و مشاوره حتی در حوزه ایمنی   راه یا نگهداری از یک تابلو یا روکش آسفالت فعالیت داشته باشد.
 
میرشفیع یادآور شد: کشور به ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی نیاز دارد که تا کنون ۱۰۳ هزار کیلومتر  آن دارای روکش آسفالت است که از این میزان ۵۴ هزار کیلومتر نیازمند بهسازی روکش آسفالت است.
 
معاون وزیر راه با اشاره به تعداد روستاهای برخوردار از راه آسفالته بیان داشت: تاکنون بیش از۹۰ درصد روستاییان از راه آسفالته برخوردار هستند و تنها ۲ میلیون نفر از روستاییان از راه آسفالته محروم مانده اند.
 
عضو هیئت امنای انجمن خیرین راه و ترابری همچنین از اجرای چند پروژه بزرگراهی از جمله رفسنجان - بستک و لامرد - فیض آباد از سوی این انجمن خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.