| کد خبر: 269918 |

توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت مرد​م

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در خصوص شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: توسعه زیرساخت های حمل ونقل جاده ای و ریلی دو بخشی است که می توان آنها را با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به سرانجام رساند.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردمی، ادامه داد: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل ونقل کشور برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد. ضمن این که لازم است قوانین جدیدی با توجه به فرمایشات رهبری تصویب شود.

وی با تاکید بر این که بایستی حداکثر استفاده را برای بکارگیری ظرفیت های مردمی داشته باشیم، افزود: یکی دیگر از مصادیق مشارکت مردم در توسعه زیرساخت های حمل ونقل، تملک زمین است. در ساخت مسیرهای جدید ریلی و جاده ای اگر بتوانیم با مشارکت مردم و حفظ اموال آنها، اراضی را به موقع تملک کنیم، سرعت احداث بالا رفته و برنامه ها در این بخش در موعد مقرر محقق خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که در زمان حاضر 3008 کیلومتر آزادراه در کشور داریم، گفت: سال 1402 با بهره برداری از 242 کیلومتر آزادراه رکورد ساخت در کشور شکسته شد. متوسط ساخت آزادراه پس از پیروزی انقلاب حدود 90 کیلومتر بوده است.

خادمی با یادآوری این که نیاز کشور ساخت حداقل 10 هزار کیلومتر آزادراه است، اضافه کرد: بر اساس چشم انداز حمل ونقل کشور و توسعه زیرساخت های ترانزیت و کریدورهای بین المللی باید شبکه های ریلی و جاده ای را رونق دهیم.

وی بیان کرد: ساخت آزادراه، تنها بخش زیرساختی کشور است که باید با مشارکت مردم اجرا شود. بر اساس قانون دولت نمی تواند به تنهایی ساخت آزادراه را انجام دهد.

وی تاکید کرد: بنابراین در خصوص شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» می توان با برنامه ریزی از سرمایه های مردمی برای توسعه آزادراه های استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.