| کد خبر: 265934 |

بهره برداری 43 کیلومتر بزرگراه در استان گلستان؛

تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه همزمان با سفر رییس جمهور به استان گلستان و با فرمان وزیر راه وشهرسازی ۴۳ کیلومتر از بزرگراه های این استان به صورت رسمی به بهره برداری رسید از تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  با اشاره به اینکه  همزمان با سفر رییس جمهور به استان گلستان و با فرمان وزیر راه  وشهرسازی ۴۳ کیلومتر از بزرگراه های این استان به صورت رسمی به بهره برداری رسید از تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیر الله خادمی در مراسم افتتاح پروژه های در مراسم متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی پروژه های حوزه راه و حمل و نقل گلستان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  از بهره برداری ۴۳ کیلومتر بزرگراه در استان گلستان همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد و گفت: این پروژه ها در بخش های مختلف استان از جمله کنارگذر گرگان، بخشی از بزرگراه آزادشهر به سمت شاهرود و تعدادی از دوربرگران های مسیر با هدف ایجاد ایمنی بیشتر و رفع ترافیک با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسمی رسید.

خادمی از احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان گلستان در قالب دو طرح اجرایی خبر داد و افزود: ۲۰۰ کیلومتر از این مسیرها با هدف تسهیل تردد از این استان به شهر مقدس مشهد در حال حاضر به اتمام رسیده و زیر عبور قرار دارد و ۶۰ کیلومتر نیز در محورهای مختلفی نظیر گرگان- جنگل گلستان و آزادشهر به سمت شاهرود در حال اجرا است.

وی ادامه داد:۴۰ کیلومتر از این محورها نیز در مرحله مطالعات قرار دارد که در مجموع به منظور تکمیل عملیات باقیمانده این پروژه ها به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور شریانی ارتباط استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی توضیح داد و گفت: ۱۷ کیلومتر از این مسیر در استان گلستان باقی مانده است که با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد و بدین ترتیب نوار بزرگراهی ساحلی در استان گلستان به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی در محور آزادشهر به شاهرود اظهار داشت: این مسیر با توجه به عبور از منطقه کوهستانی البرز نیاز به عملیات پیچیده راهسازی با هزینه بالای احداث دارد که در حال حاضر مناقصه آن برگزار شده و جزو مصوبات سفر رییس جمهور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه این محور را یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم کشور از جنوب به سمت مرز اینچه برون دانست و اعلام کرد: این محور از نظر ترانزیت ملی و بین المللی بسیار با اهمیت است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز روند عملیات اجرایی در این محدوده نیز تسریع یابد.

خادمی همچنین از همکاری مسئولین استانی برای تکمیل محورهای مواصلاتی استان گلستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: در این سفر بسته های پیشنهادی برای تامین منابع مورد نیاز ارایه شد و امیدوارم با همراهی مسئولین استانی و با استفاده از روش های تامین منابع مالی مختلف نظیر مولد سازی و... روند عملیات اجرایی پروژه های راه و بزرگراه استان گلستان تسریع یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.