| کد خبر: 262524 |

با ابر پروژه ریلی همدان به سنندج شبکه ترانزیت ریلی در غرب کشور تکمیل می شود

همزمان با پیشبرد شبکه ریلی کشور در کریدور شمال به جنوب، ابرپروژه ریلی همدان- سنندج نیز به ارزش روز ۱۵ هزار میلیارد تومان در مراحل پایانی ساخت قرار دارد که افتتاح آن ترانزیت ریلی غرب کشور را متحول می کند.

تین نیوز

راه آهن همدان- سنندج که قرار است در پاییز امسال افتتاح شود با هدف ایجاد یک کریدور ریلی از مرکز کشور به غرب کشور طراحی شده است که در آینده با اتصال به مرز باشماق و کشورهای عراق و سوریه با ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی شرق به غرب، نقش مهمی در ترانزیت ملی و بین المللی ایفا خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این پروژه ریلی که در ۲ سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات در مرحله پیشرفت فیزیکی تا ۳۲ درصد مانده بود، با تامین اعتبار توانست تا ۸۰ درصد ساخته شود و آن طور که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است هم اکنون عملیات اجرایی کل خط به پایان رسیده است و با تزریق اعتبار مورد نیاز، بخش های باقیمانده به زودی به مرحله تکمیل خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی هم اخیراً قول افتتاح این محور ریلی را در آبان امسال داده است.

راه آهن همدان - سنندج قرار است در دو فاز مورد بهره برداری قرار گیرد که در فاز اول بهره برداری از طول خط ریلی و ایستگاه سنندج و در مرحله بعدی تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های «دهگلان» و «قروه» است.

کارشناسان معتقد هستند تکمیل این مسیر که یک ابرپروژه ریلی محسوب می شود و ترانزیت ریلی غرب کشور را متحول می کند، نشان دهنده عزم دولت در گسترش شبکه ریلی کشور است.

«میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راه آهن در دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفته بود: در یک سال اخیر با تلاش وزیر راه و شهرسازی و همت دولت سیزدهم زیرساخت های مالی خوبی برای توسعه صنعت ریلی هم در بخش تامین ناوگان و هم توسعه خطوط انجام شده است و تکمیل شبکه کریدوری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، همزمان با به سرانجام رسیدن طرح های ریلی نیمه کاره تکمیل خطوط کریدوری در شرق و غرب و انواع مُدهای حمل و نقلی در مذاکرات با کشورهای خارجی نیز در دستور کار دولت است که در همین راستا با اتمام بخشی از مذاکرات خارجی، توافقنامه ساخت دو مسیر ریلی از جمله شلمچه به بصره و راه آهن رشت- آستارا که سال ها بر زمین مانده بود در بهار امسال نهایی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.