| کد خبر: 269245 |

۱۴۰۳؛ بهار حمل و نقل شهر تهران است

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: ۱۴۰۳، سال بهار حمل و نقل در شهر تهران خواهد بود.

تین نیوز

به موجب پیگیری های صورت گرفته جهت تسریع روند آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو تهران، بزودی عملیات احداث خط 8 مترو رسماً شروع خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص پروژه ساخت خط 8 شبکه مترو پایتخت گفت: خط ۸ مترو تهران، یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط 9 ، لوپ حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهند کرد. در واقع پیش بینی می شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط به مقاصد خود دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: این خط جدید شبکه مترو تهران از 11 منطقه شهرداری عبور کرده و محدوده هایی از قبیل شهرک مسعودیه، بزرگراه امام رضا (ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بعثت، پایانه جنوب، راه آهن، میدان بهمن، بوستان ولایت، بزرگراه آیت ا... سعیدی، یافت آباد، بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان های آزادی، آذری، حبیب ا...، کوی نصر، بزرگراه شیخ فضل ا... نوری، پل آزمایش، بزرگراه کردستان، میدان یوسف آباد، پارک ساعی، پایانه بیهقی، بزرگراه رسالت، سیدخندان، میدان رسالت و خیابان سرسبز را دربرمی گیرد. به تعبیری مدل های کلان نگر شهر تهران نشان می دهد خط 8 در آینده، پرمسافرترین خط در بین خطوط چهارگانه جدید خواهد بود. این خط محدوده های جنوب شرق، جنوب، مرکز و شرق پایتخت را تحت پوشش حمل و نقلی قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی خط 8 مترو تهران و با همکاری شهرداری منطقه 15، محل تجهیز کارگاه این خط در منطقه مسعودیه آماده شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.