| کد خبر: 264055 |

جزییات ساخت خط جدید متروی تهران؛ از چیتگر تا سه راه تقی آباد با خط ۱۱

معاون شهردار تهران از ساخت خط 11 متروی تهران با چینی ها خبر داده است. خطی که از غرب تهران آغاز و به جنوب شهر می رسد. قرار است که یک میلیارد دلار در این خط سرمایه گذاری شود.

تین نیوز

معاون شهردار تهران از ساخت خط 11 متروی تهران با چینی ها خبر داده است. خطی که از غرب تهران آغاز و به جنوب شهر می رسد. قرار است که یک میلیارد دلار در این خط سرمایه گذاری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  خط ۱۱ با توجه به برخورداری از ۵ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو (خطوط یک، ۳، ۸، ۶ و ۹)، به یکی از خط های مهم و پرمسافر این شبکه تبدیل خواهد شد. این خط محله های غربی و جنوب غربی و همچنین جنوبی پایتخت را پوشش می دهد و در مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ایستگاه دارد و با اغلب خطوط ساخته شده و در دست احداث دارای ایستگاه های تبادلی است. این خط با هر ۳ خط حومه ای در جنوب تهران دارای ایستگاه تبادلی است و از این لحاظ می توان آن را یکی از اصلی ترین خطوط مترو در تبادل با شبکه حومه ای دانست. همچنین خط ۱۱ با اتصال به خط ۹ می تواند رینگ ثانویه شهر تهران را تشکیل دهد.

خط ۱۱ مترو غیر از تاثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل ونقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، با توجه به اینکه با نگاه TOD طراحی شده است، از جمله پروژه هایی است که برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جذابیت فراوانی دارد؛ در این خط امکان احداث ۳۰ مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده است. همچنین یکی دیگر از ویژگی های خط ۱۱ عبور و گذر آن از زیر محورهای شریانی مهم تهران است که از جمله می توان بزرگراه های شهیدرجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت ا… سعیدی، شهید لشگری، شهید فهمیده، جاده تهران-ورامین، فتح و شهید چراغی اشاره کرد. محله های تهرانسر، خلیج و یافت آباد را به شبکه متروی تهران متصل می کند. استفاده شهروندان از ایستگاه های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل ونقلی پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، ترافیک و حوادث رانندگی در این معابر پر تردد را کاهش می دهد.

همان طور که اشاره شد ویژگی های خط ۱۱ مترو باعث شده تا برای سرمایه گذاران دارای جذابیت باشد؛ درهمین رابطه شهردار تهران از آغاز عملیات اجرایی خط ۱۱ مترو در سال جاری خبر داد و با اشاره به مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های چینی در این پروژه، گفت:« احداث خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را در دستور کار داریم. تا پایان سال خط ۱۰ در سه جبهه کاری ادامه پیدا می کند و خط ۹ نیز در نیمه دوم امسال آغاز می شود. برای خط ۱۱ نیز با شرکت های چینی و داخلی قرارداد بسته ایم و امسال عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.»

همچنین لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران هم از قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با طرف چینی برای سرمایه گذاری در خط ۱۱ مترو تهران خبر داد و گفت:«برای توسعه خط ۱۱ نیز یک قرارداد سه جانبه با شرکای چینی و یک شرکت داخلی به ارزش ۱ میلیارد دلار بسته شد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.