| کد خبر: 268600 |

هزینه‌ های پروازی را با پول چمدانی می‌ پردازیم

مدیرعامل هما گفت: هنوز هم برای برخی از موارد پرداخت ها با جابه جایی چمدانی ارز انجام می شود اما این آخرین راه ما برای پرداخت هزینه ها است.

تین نیوز

مدیرعامل هما گفت: هنوز هم برای برخی از موارد پرداخت ها با جابه جایی چمدانی ارز انجام می شود اما این آخرین راه ما برای پرداخت هزینه ها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شمس الدین فرزادی پور  درباره تعیین تکلیف وام خرید هواپیمای برجامی از بانک صنعت و معدن اظهار داشت: وام خرید هواپیما های ATR برجامی را نمی توانیم پس بدهیم و اساسا قابل پرداخت نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزش این وام به ٢٠ هزار میلیارد تومان است و از این جهت قابل پرداخت نیست که زمانی شرکت هما این وام را با دلار ٣ هزار تومانی دریافت کرده اما الان باید با دلار ۴٢ هزار تومانی پرداخت کند و هرگز امکان پرداخت آن را نداریم. 

مدیرعامل هما گفت: البته در این مدت تمام بدهی ها به شرکت فرودگاه ها را پرداخت کردیم و امروز به فرودگاه ها بدهکار نیستیم.

فرزادی پور با اشاره به احیای برخی از هزینه های این ایرلاین ادامه داد: سالها موضوع ۵ میلیون دلار هما به لوفت هانزا برای خرید تعدادی تجهیزات مطرح بود که بلاتکلیف مانده بود که توانستیم در نهایت این تجهیزات را ۴۵ روز پیش وارد هما کردیم. همچنین موتورهایی که سالها در اندونزی مانده بود را توانستیم وارد کنیم. همچنین اخیرا فردی بیش از یک میلیون یورو را از شرکت هما خارج کرده بود که عین آن پول را توانستیم به مجموعه بازگردانیم. 

مدیرعامل هما همچنین  درباره چک و بررسی سلامت کارکنان هما و آیا خلبانی به دلیل پرونده پزشکی روانی رد شده است، اظهار داشت: بله، نیروی انسانی و خلبان ها هم اگر مشکل روحی داشته باشند، رد می شوند. سخت گیرانه ترین شرایط را برای رعایت کردن استاندارها در نظر گرفته ایم و اگر احساس خطیر داشته باشیم موضوع را دنبال می کنیم.

فرزادی پور مبنی بر اینکه آیا پرداخت ها برای خرید قطعات و سایر خدمات به صورت انتقال چمدانی پول انجام می شود، گفت: هنوز هم برای برخی از موارد پرداخت ها با جابه جایی چمدانی ارز انجام می شود اما این آخرین راه ما برای پرداخت هزینه ها است. 

وی همچنین درباره خرید قطعات از لوفت هانزا به ارزش ۵ میلیون دلار تاکید کرد: این پرونده به سال ٢٠١٧ برمی گردد و الان به دلیل شرایط تحریمی خریدهای مستقیم به صورت محدود انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.