| کد خبر: 268594 |

هزینه ۶٠٠ میلیون تومانی جابه جایی هوایی بیماران

مدیر عامل هما گفت: عمده آن انتقال بیماران از خارج به ایران است و این افراد که ترجیح می دهند برای درمان به ایران بیایند.

تین نیوز

مدیر عامل هما گفت: عمده آن انتقال بیماران از خارج به ایران است و این افراد که ترجیح می دهند برای درمان به ایران بیایند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری امروز با بیان اینکه از تیر ماه تا به امروز بالغ ٢ هزار و ٨۴۵ مصوبه توسط هیات مدیریت انجام شده است، اظهار داشت: اولویت ما از ابتدا توسعه ناوگان بوده است و از راهی که به ذهن می رسید توسعه ناوگان را دنبال می کنیم. تاخیرات و ابطال پروازها به طور مشهود کاهش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به مشکلات شرکت هواپیمایی هما از قبل از دو سال پیش گفت: از روز اول که وارد مجموعه شدم با تجمعات مواجه بودم اما با اقدامات در حوزه نیروی انسانی امروز دیگر این چالش ها مرتفع شده اما همچنان موضوع معیشت و حقوق کارکنان هما را دنبال می کنم بطوریکه  در ۶ ماه اول حضورم میانگین حقوق کارکنان را از ٣ تا ٧ میلیون تومان افزایش دادیم.

مدیرعامل هما ادامه داد: در این مدت صندوق بازنشستگی هما به  صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شد اما همچنان بازنشستگان از برخی از مزایای هما برخوردار می شوند. 

فرزادی پور تاکید کرد: شرکت با یک چالش هویتی مواجه بود که توانستیم امید را به هما برگردانیم.

وی از راه اندازی اورژانس هوایی خبر داد و گفت: برنامه هما این است که اورژانس هوایی را راه اندازی کند و نسبت نقل و انتقالات هوایی بیماران اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس هوایی متولی ندارد و این موضوع متفاوت از انتقال بیماران حادثه دیده با هلیکوپتر است. الان انتقال بیمار از از زاهدان تا تهران حدود ۶٠٠ میلیون تومان هزینه دارد اما هما برنامه دارد که با یک دهم این هزینه بیمار را منتقل کند. 

مدیرعامل هما در پاسخ به این سوال که این بیماران چه مواردی هستند و در یک سال اخیر چند مسافر بیمار درخواست جابجایی ۶٠٠ میلیون تومانی وجود داشت، گفت: بیماران زیادی وجود دارند که باید به مراکز درمانی منتقل شوند و این انتقال هم حتما باید هوایی باشد اما الان اورژانس هوایی متولی ندارد و هما قصد دارد با تجهیزات هوایی و پزشک هوایی این اقدام را با کاهش هزینه تمام شده انجام دهد. برای انتقال این بیماران با تجهیزات مخصوص باید از ٨ صندلی استفاده شود و در سال گذشته ٢٠ مورد بیمار جابجایی هوایی داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این جابه جایی ها در چه مسیری بودند، ادامه داد: عمده این جابه جایی ها مربوط به انتقال بیماران از کشورهای خارجی به ایران است و این بیماران هرچند که در قلب درمانی در کشورهای خارجی هستند اما ترجیح می دهند برای درمان به ایران بیایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.