| کد خبر: 136922 |

اهمیت عضویت ایران در شورای حکام یاتا

هفتاد و سومین مجمع عمومی یاتا ۱۴ تا ۱۶ خرداد امسال در مکزیک برگزار و در آن، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای یک دوره ۳ ساله به عضویت شورای حکام انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی(یاتا) انتخاب شد.

تین نیوز

هفتاد و سومین مجمع عمومی یاتا ۱۴ تا ۱۶ خرداد امسال در مکزیک برگزار و در آن، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای یک دوره ۳ ساله به عضویت شورای حکام انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی(یاتا) انتخاب شد.

این برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که نماینده‌ای از ایران به عضویت شورای حکام این انجمن بین‌المللی انتخاب می‌شود. این شورا در حمایت، هدایت و ارتقای برنامه‌های راهبردی شرکت‌های هوایی جهان از قدرت زیادی برخوردار است. درحال‌حاضر ۲۷۵ شرکت هواپیمایی جهان عضو یاتا هستند که بیش از ۸۰درصد مسافر و بار دنیا را جابه‌جا می‌کنند. انتخاب مدیرعامل ایران‌ایر به‌عنوان یکی از اعضای شورای حکام یاتا سبب می‌شود از این پس ما در تصمیم‌گیری‌های صنعت حمل‌ونقل جهانی، ذی‌نفع و دخیل بوده و حضوری موثر در این عرصه جهانی داشته باشیم. ضمن اینکه دسترسی ما به مجامع بین‌المللی در صنعت هوانوردی جهان تسهیل خواهد شد. روند انتخاب اعضای شورای حکام یاتا این‌گونه است که براساس سهمیه مقرر هر ناحیه جغرافیایی یاتا و اعلام آمادگی مدیران شرکت‌های هوایی عضو این انجمن که به‌طور عموم شرکت‌های هوایی حامل پرچم هستند، کارگروهی در یاتا با بررسی پیشینه علمی و تجربی نامزدها پیشنهاد خود را در جلسه علنی یاتا مطرح و درصورت موافقت اعضا، با ابلاغ مدیرعامل یاتا، فرد برای یک دوره ۳ ساله به عنوان یکی از اعضای شورای حکام یاتا انتخاب می‌شود. یاتا سالی یک بار با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی عضو و غیرعضو جهان تشکیل جلسه می‌دهد و در هفتاد و سومین مجمع عمومی یاتا در امسال در مکزیک این انتخاب انجام شد. تلاش در برقراری ارتباط بین شرکت‌های هوایی جهان برای کاهش عوارض و مالیات‌های دریافتی از شرکت‌های هوایی و مسافران در فرودگاه‌ها، بررسی سهم آلایندگی هواپیماها و کاهش میزان تولید گاز دی‌اکسیدکربن تا ۵۰درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی در برنامه مشترک یاتا و سازمان بین‌المللی هوانوردی با نام اختصاری «کرسیا» تا سال ۲۰۵۰ میلادی، از مهم‌ترین برنامه‌های یاتا در این اجلاس بود. ساخت موتورهای پیشرفته هواپیما و تهیه سوخت جانشین سوخت‌های فسیلی، ارتقای امنیت و ایمنی هوانوردی، ممنوعیت غیرمعقول حمل وسایل بزرگ الکترونیکی به مقصد امریکا و انگلیس از برخی از فرودگاه‌ها، کاهش نارضایتی‌ها، برنامه کنترل لحظه به لحظه هواپیماها در مسیر برای جلوگیری از خطرات احتمالی و توسعه زیرساخت‌ها برای پذیرش ۷ میلیارد مسافر تا سال ۲۰۳۰ میلادی از جمله مسائل مورد بحث یاتا در این اجلاس بود. شورای حکام بر اساس روال گذشته سالی ۲ بار تشکیل جلسه می‌دهد. در این جلسه‌ها تمام مسائل مهم بین‌المللی صنعت هوانوردی جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.
فرهاد پرورش - مدیرعامل ایران‌ایر

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.