| کد خبر: 38919 |

بنزین یورو ۴ تا پایان سال در شیراز توزیع می‌شود

تین نیوز | معاون منابع انسانی محیط زیست فارس با اشاره به اینکه سوخت نامناسب یکی از دلایل آلودگی هوا است، گفت: تعهداتی مبنی بر توزیع بنزین یورو ۴ در شیراز تا پایان سال ۹۳ داده شده است.
 
محسن جعفرنژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به روز هوای پاک اظهار داشت: برای مقابله با آلودگی هوا باید منشا آن شناسایی شود و 75 درصد آلودگی ناشی از تردد خودروها است.
 
وی با اشاره به اینکه 500 هزارخودرو و 60 هزار موتورسیکلت در شیراز تردد می‌کنند، گفت:توزیع گازوئیل کم‌گوگرد از ابتدای تیرماه آغاز شده و بنا است که تا پایان سال 93 نیز بنزین یورو 4 در شیراز توزیع شود.
 
جعفرنژاد با بیان اینکه صنایع درون شهری یکی از مهم‌ترین آلاینده‌ها هستند، افزود: صنایع آلاینده درون شهری مانند روغن نباتی باید هر چه سریع‌تر منتقل شوند و اگر به بحث آمایش سرزمین و مکان‌یابی واحدهای صعنتی دقت نشود، آلودگی هوا افزایش می‌یابد.
 
معاون منابع انسانی محیط زیست فارس با اشاره به نقش ریزگردها در آلودگی هوا خاطرنشان کرد: 20 استان کشور درگیر ریزگردها هستند  که خوشبختانه در فارس مقطعی و در برخی از فصول خاص رخ می‌دهد و خشکی تالاب‌ها عامل اصلی این ریزگردها است.
 
وی با بیان اینکه در بسیاری ازموارد نیاز به سدسازی نبوده است، تصریح کرد: 10 تالاب عمده فارس که می توانست مانع ریزگردها شود به دلیل این سدسازی‌ها و مصرف زیاد آب در کشاورزی خشک شده است.
 
جعفرنژاد بیان کرد: متولی هوا و محیط زیست سالم تنها به عهده اداره محیط زیست نیست و همه دستگاه‌ها مکلف هستند که در این بحث کمک کنند ولی بهترین راه حل استفاده از توان و ظرفیت مردم است.
 
معاون انسانی محیط زیست فارس اظهار داشت: امسال برای روز هوای پاک  برنامه‌ریزی شده و برگزاری مراسم پیاده‌روی، نصب چادر در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی، بازدید از شهرک‌ها و واحدهای صنعتی و پیام‌های رادیویی ازجمله برنامه‌های محیط زیست فارس بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.