| کد خبر: 265242 |

◄ آلودگی هوا؛ بنزین یا خودروی بی کیفیت، کدام مقصرند؟

بنزین با کیفیت در جایگاه ها توزیع نمی شود.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفته است آلودگی هوا هیچ ارتباطی با بنزین ندارد اگر مصرف بنزین خودرو کاهش یابد از تولید دی اکسیدکربن جلوگیری شده و این مربوط به خودروسازی می شود، انجمن خودروسازان در تاریخ 30 آبان ماه در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخواست عرضه سوخت استاندارد در جایگاه ها را مطرح کرده بود.

به گزارش تین نیوز، در نامه انجمن خودروسازان که تصویر آن پیوست است، عنوان شده که عمده سوخت بنزین توزیعی در جایگاه های سوخت کشور شامل بنزین معمولی بوده و عدد اکتان آن حدود 87 است و در نوع بنزین سوپر این عدد اکتان به عدد 92 و بیشتر نیز می رسد ولی متاسفانه عرضه آن یا بسیار محدود بود و یا به صورت دوره ای در دسترس مصرف کننده نیست.

در ادامه این نامه آمده است : علاوه بر مشکل اکتان پایین وجود مقادیر گوگرد بیش از حد استاندارد در بنزین نیز اثرات مخربی در طول عمر سیستم سوخت رسانی و عملکرد موتور و کاتالیست خواهد داشت.

در بخشی دیگری از این نامه تاکید شده است: با توجه به مشکلات عدیده ناشی از عدم تامین بنزین استاندارد و از طرفی نیاز ضروری کشور جهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست، مستدعی است دستور فرمایید برنامه تامین و توزیع سراسری بنزین با استاندارد یورو 5و یور 6 را به این انجمن ارسال نمایید.

نامه انجمن خودروسازان

به گزارش تین نیوز، انجمن خودروسازان این نامه را 30 آبان ماه امسال نوشته و در آن تاکید کرده که بنزین با کیفیت در جایگاه ها توزیع نمی شود.

اما  10 روز پس از نگارش این نامه، جعفر سالاری نسب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت توزیع بنزین سوپر در کشور، اظهار کرد: بنزینی که توزیع می شود، یورو است و تقریبا به لحاظ کیفیت و عدد اکتان مشخصات بنزین یورو را دارد، در کل کلانشهرها به خصوص در تهران بنزین یورو و با بهترین کیفیت توزیع می شود.

وی با اشاره به کیفیت بنزین توزیعی در تهران، گفت: سازمان استاندارد هم در پالایشگاه و هم در جایگاه ها نظارت ویژه ای روی بنزین توزیعی دارد و اگر به این نتیجه برسد که کیفیت مناسب نیست، سریعا اقدام می کند و جلوی توزیع بنزین را می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تاکید بر اینکه مشکلی در حوزه کیفیت بنزین در تهران نداریم، تصریح کرد: در شرایط فعلی تقاضا و مصرف بالا بوده و لازم است که مردم رعایت کنند، اگر مصرف بنزین خودرو کاهش یابد از تولید دی اکسیدکربن جلوگیری می شود و این مربوط به خودروسازی می شود.

نامه انجمن خودروسازان 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.