| کد خبر: 266828 |

◄ توجه ویژه به حمل و نقل در زنجیره ارزش فولاد مبارکه

فولاد مبارکه به دلیل حجم انبوه مواد اولیه مورد نیاز و همچنین به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی کشور، نیازمند ناوگان حمل و نقلی قدرتمند است و مدیران فولاد مبارکه همواره توجه ویژه ای به این بخش از زنجیره ارزش شرکت داشته اند.

تین نیوز

فولاد مبارکه به دلیل حجم انبوه مواد اولیه مورد نیاز و همچنین در اختیار داشتن عنوان بزرگترین و پرتنوع ترین تولیدکننده محصولات فولادی کشور، نیازمند ناوگان حمل و نقلی قدرتمند است. این ضرورت موجب شده است که فولاد مبارکه ضمن تعریف مراکز ستادی در این شرکت شامل؛ معاونت ترابری، مدیریت حمل‌ و نقل و پشتیبانی و مدیریت برنامه‌ ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه،  با بزرگترین شرکت های حمل و نقلی کشور همکاری کرده و علاوه بر این به صورت مستقل و غیرمستقیم در حوزه حمل و نقل نیز همچون تولید، سرمایه گذاری های کلانی در شرکت هایی مثل حمل و نقل توکا انجام دهد.

تاسیس پایانه اختصاصی برای فولاد مبارکه توسط حمل و نقل توکا

 شرکت حمل و نقل توکا، که یکی از شرکت های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری توکا به شمار می رود از جمله شرکت هایی است که به واسطه گروه سرمایه گذاری توکا، ذیل سرمایه گذاری های فولاد مبارکه قرار گرفته و بخش عمده فعالیت شرکت حمل و نقل توکا به حمل مواد اولیه و محموله های محصولات فولاد مبارکه اختصاص دارد.

شعبه مبارکه شرکت حمل و نقل توکا ، در سال 1370 و برای حمل محصولات شرکت فولاد مبارکه و در جوار آن دایر شد تا با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب شرایط انجام خدمات حمل و نقل مورد درخواست فولاد مبارکه را فراهم آورد.

 این شرکت تنها شرکتی است که در منطقه مبارکه در مجاورت شرکت فولاد مبارکه دارای پایانه اختصاصی حمل کالا است و این مزیت امکان ارائه خدمات جانبی حمل و نقل برای صاحبان کالا شامل: تخلیه و بارگیری مجدد بنا به درخواست مشتریان در انبارهای روباز و مسقف و غیره را برای این شرکت فراهم آورده است. شعبه مبارکه با برنامه ریزی ساعات کاری پرسنل به صورت 24 ساعته نسبت به حمل بار پاسخگوی صاحبان کالا و مراجعه کنندگان می باشد که حد اکثراستفاده از وقت را برای تسریع در حمل محموله های برنامه ریزی شده فولاد مبارکه و ارسال به موقع کالا در وقت تعیین شده توسط مشتریان می نماید.

این شعبه همچنین به عنوان مرکزیت کنترل عملیات شرکت حمل و نقل توکا فعالیت کرده و مسؤلیت تعامل و هماهنگی همه جانبه با سایر شعب واقع در بندر عباس، رشت، اصفهان، کاشان و زرین شهر را برعهده دارد و این امر به دلیل ارائه خدمات مطلوب و پاسخگویی به درخواست مشتریان به صورت تمام وقت است و بر این اساس با افتتاح غرفه اختصاصی در پایانه حمل و نقل شهرستان مبارکه حمل برای کل محصولات تولیدی برشکاری ها و کارخانجات موجود در سطح منطقه حمل و نقل در کمترین زمان ممکن را فراهم کرده است.

افزایش ناوگان حمل و نقل جاده ای ملکی حمل و نقل توکا به 280 دستگاه

شرکت حمل و نقل توکا به منظور توانمند سازی هرچه بیشتر ناوگان حمل و نقل جاده ای خود و رفع چالش های حمل و نقلی شرکت های فولادی در خصوص انتقال مواد اولیه از معادن به کارخانجات بزرگ فولادی بالاخص شرکت فولاد سنگان و فولاد مبارکه علاوه بر خرید ۵۰ دستگاه کشنده دیما در سال ۱۴۰۱ امسال نیز اقدام به خرید ۵۰ دستگاه کشنده دیما با کاربری کمپرسی نموده است. به این ترتیب ناوگان ملکی این شرکت به 280 دستگاه افزایش یافته است. این کامیون ها در سالروز سی و دومین سال تاسیس شرکت حمل و نقل توکا در آذر ماه ۱۴۰۲ به ناوگان حمل و نقلی توکا ملحق شده است .

توکاریل ؛ بازوی قدرتمند ریلی فولاد مبارکه

یکی دیگر از سرمایه گذاری های غیرمستقیم فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل مشارکت در هلدینگ توکاریل است. این شرکت در سال 1383 با موضوع فعالیت حمل و نقل ریلی بار تاسیس شده است . از سال 1385 شرکت توکاریل در حال حمل ریلی کنسانتره و گندله از معادن چادرملو ، چغارت و سنگان به مقصد مجتمع فولاد مبارکه است. این شرکت تنها دارنده واگن های 6 محوره لبه بلند معدنی با ظرفیت 105 تن در کشور به تعداد 1920 دستگاه و ظرفیت بارگیری و حمل سالیانه بیش از 13 میلیون تن مواد معدنی و همچنین 95 دستگاه واگن لبه کوتاه 4 محوره چند منظوره بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی در بخش بار است و حدود 30 درصد مواد معدنی کل کشور توسط شرکت توکاریل و شرکت های زیر مجموعه حمل می شود.

هلدینگ توکاریل متشکل از شرکت اصلی به همراه شرکت آسیا سیر ارس و شرکت توکاکشش ناوگانی متشکل از 1920 دستگاه واگن 6 محوره لبه بلند، 793 دستگاه واگن لبه بلند 4 محوره، 494 دستگاه واگن لبه کوتاه 4 محوره، 258 دستگاه واگن عریض 4 محوره و 921 دستگاه واگن فله بر در اختیار دارد.

در سال 1390 شرکت توکاریل با سرمایه 653 میلیارد ریالی در بازار فرابورس پذیرفته شد و سهام آن با نماد توریل  مورد معامله قرار گرفته است.

فولاد مبارکه رکورددار حمل بار در ایران است

فولاد مبارکه با این سرمایه گذاری ها و داشته ها، پیشتاز حمل بار در کشور است . این شرکت بیش از 8 میلیون تن محصولات خود را در سال 1401 به مشتریان تحویل داده و به این ترتیب رکورد حمل بار ایران را حدود یک میلیون واحد افزایش داده است.

یونس حمزوی مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه در این زمینه می گوید: در سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد مبارکه با ارسال و تحویل بیش از ۸ میلیون و ۳۶۴ هزار تن انواع محصولات به مشتریان داخلی و صادراتی، رکورد چشمگیری در تحویل سالانه کالا به ثبت رساند.

وی با اشاره به این مطلب که این میزان حمل با افزایش ۹۲۴ هزار تنی و رشد ۱۲.۴ درصدی نسبت به سال قبل و همچنین رشد حدود ۸ درصدی نسبت به رکورد قبلی در سال ۹۹ به ‌دست‌آمده است ادامه داد: آمارهای به ثبت رسیده نشان می‌دهد عملکرد در حوزه حمل نسبت به برنامه سالانه ۲ درصد بیشتر بوده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.