| کد خبر: 172161 |

در کمیته مهندسی ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح شد:

◄ آشکارسازی ۱۵۸۵ نقطه پر تصادف در جاده‌های کشور

باهدف بررسی وضعیت پروژه شناسایی، اولویت‌بندی و ایمن‌سازی نقاط پر تصادف و بررسی موضوع وقوع تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری اطراف شهرها و اتخاذ تدابیر ایمنی پیرامون این امر، کمیته مهندسی ایمنی راه کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور اعضاء تشکیل جلسه داد.

تین نیوز

اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری گفت: با تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط ۱۵۸۵ نقطه آشکارسازی گردیده و به مرحله نهایی تهیه طرح ایمن‌سازی رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری جلسات مستمر با مسئولان پلیس‌راه در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با موضوع ایمن راه، ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای و پروژه‌های در دست اجرا در این خصوص افزود: با تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط ۱۵۸۵ نقطه آشکارسازی گردیده و به مرحله نهایی تهیه طرح ایمن‌سازی رسیده است.

اکبری همچنین گفت: طرح شناسایی و رفع ۱۵۸۵ نقطه پر تصادف درراه‌های کشور مقرر بود که در دو مرحله انجام شود و خوشبختانه در مرحله اول ۱۵۸۵ نقطه‌ آشکارسازی شده است و در مرحله بعدی، ایمن‌سازی ۳۵۰ نقطه در دستور کار اجرا قرار دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها همچنین به انجام بازدیدهای میدانی در ارتباط با شناسایی نقاط پرتصادف در استان‌ها و برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان دفاتر توسعه ایمنی راه و حریم و دفتر نگهداری راه‌ها در ستاد مرکزی استان اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح مقرر شد در هر استان ۱۰ نقطه اولویت‌دار از فهرست نقاط اولویت بنید شده جهت تهیه طرح و ایمن‌سازی به ستاد معرفی شود که این اتفاق صورت گرفت و طی برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان، طرح ایمن‌سازی این نقاط تهیه شد و در نظر است با توجه به ابلاغ ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای هر اداره کل جهت اجرای طرح یادشده، مابقی نقاط در مرحله دوم و به‌تدریج در سال ۹۸ ایمن‌سازی شود.

بر اساس این گزارش سرهنگ ابراهیم وهاب‌زاده جانشین ریاست پلیس‌راه راهور ناجا با تأکید بر لزوم همدلی و تعامل مسئولان و نهادهای ذی‌ربط در امر ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، تأمین اعتبار لازم، پیگیری دستورالعمل‌های اجرایی از سوی استان‌ها و انجام بازدیدهای مستمر از نقاط پر تصادف را ازجمله مواردی دانست که در اجرای این طرح موثر است.

وی گفت: ماهیت تصادفات و عواملی که در شکل‌گیری سوانح تاثیرگذار است در هر ناحیه متفاوت است. یک نسخه مشترک و واحد نمی‌توان برای کل مجموعه‌ها در نظر گرفت. به‌طوری‌که نیاز است هر محدوده‌ای مستقلا موردبررسی قرار گیرد.

سرهنگ وهاب‌زاده خواستار کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت مجاز در محدوده ۳۰ کیلومتری اطراف شهرها شد و گفت: این امر یکی از اقدامات کلیدی در کاهش تصادفات است که با توجه به سامانه‌های در اختیار اجرای آن امکان‌پذیر است.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر الزاما برای همه شهرها مطرح نیست در برخی از استان‌ها نظیر استان‌های شمالی با توجه به فواصل کوتاه شهرها این کیلومتر تغییر می‌کند. به عبارتی بین سه تا ۳۰ کیلومتری اطراف شهرها کاهش سرعت ۱۰ کیلومتری می‌تواند عاملی موثر در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای باشد.

این گزارش حاکی است در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی از سوی اعضای حاضر در جلسه که متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، پلیس‌راه ناجا، سازمان ملی استاندارد ایران، مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل و مسئولان و کارشناسان دفاتر نگهداری راه‌ها، آمار، ایمنی و ترافیک و دفتر توسعه ایمنی راه و حریم بودند، به‌منظور سرعت‌ بخشی به روند کار پروژه شناسایی و رفع نقاط پرحادثه درراه‌های کشور، مقرر شد از مهرماه سال جاری (شروع سه‌ساله دوم) با همکاری پلیس‌راه، کمیته‌ای تشکیل و گزارش‌ها و اطلاعات به‌صورت سیستمی تبادل گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.