| کد خبر: 169626 |

◄ احتمال افزایش ساعت کاری گمرک افغانستان در مرز دوغارون/ کامیون‌های ایرانی پشت مرز می‌ماندند

با توجه به افزایش صادرات و ترانزیت در مرز دوغارون هم اکنون ورود کامیون‌های ترانزیتی به سمت این معبر رسمی افزایش یافته که باید گمرک افغانستان به صورت اساسی پیگیر فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش باشد.

تین نیوز

نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: ناامنی مسیر رسیدن به گمرک دوغارون در افغانستان یکی از بهانه‌های کارمندان بانک بود و ما این مشکلات را به مسئولان و وزارت امور خارجه مطرح کردیم.

محمود امتی نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از احتمال افزایش ساعت کاری گمرک افغانستان در مرز دوغارون خبر داد و درعین‌حال گفت که این تنها بخشی از مشکلات ایران در این مرز با افغانستان بود که به‌تازگی حل‌شده است..

وی توضیح داد که به دلیل عدم هماهنگی بین بانک و گمرک افغانستان ساعات کاری این گمرک از 8 صبح تا 4 بعدازظهر بود که برای ظرفیت کامیون‌های عبوری از این محور مناسب نبود. کارمندان بانک مستقر در گمرک نیز با این توجیه که مسیر هرات به اسلام‌ قلعه طولانی است و با توجه به ناامنی مسیر قبول نمی‌کردند که شش صبح در محل حاضر شوند.

امتی ادامه داد: ناامنی مسیر  رسیدن به گمرک دوغارون در افغانستان یکی از بهانه‌های کارمندان بانک بود و ما این مشکلات را به مسئولان و وزارت امور خارجه مطرح کردیم.

وی با اعلام اینکه در همین هفته گذشته حدود 800 کامیون پشت مرز متوقف‌شده بودند، افزایش ساعات کاری مرز دوغارون را یکی از روش‌های بهبود مشکلات دانست و گفت: البته حل ساعت کاری هم خیلی مشکلات را حل نخواهد کرد. یکی از مشکلات ما ایرادات جاده بین گمرک ما و افغانستان است که برای کامیون‌داران مشکلات زیادی را سبب شده است.

وی گفت: مشکل بعدی بحث CMR و باسکول در دوغارون است که با وجود تعداد زیاد کامیون تنها دو باسکول در مرز وجود دارد و از این دو باسکول یک باسکول کار می‌کند 

وی با توضیح اینکه پیش‌ از این پایین بودن ظرفیت پذیرش گمرک افغانستان و ناهمخوانی آن با میزان خروجی کامیون از مرز دوغارون، موجب کندی تردد شده و صف‌ انبوهی از کامیون‌ها شده بود، گفت: با توجه به افزایش صادرات و ترانزیت در مرز دوغارون هم اکنون ورود کامیون‌های ترانزیتی به سمت این معبر رسمی افزایش یافته که باید گمرک افغانستان به صورت اساسی پیگیر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این بخش باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز روزانه بیش از 400 دستگاه کامیون ترانزیت از سمت پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی به سمت کشور افغانستان تردد دارند که نبود زیرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفیت پذیرش کشور همسایه را به حداقل رسانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.