| کد خبر: 160543 |

سامانه یک‌بار رمز برای رانندگان باری در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: سامانه یک‌بار رمز برای استفاده از کارت هوشمند رانندگان باری در این استان راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: سامانه یک‌بار رمز برای استفاده از کارت هوشمند رانندگان باری در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این طرح که در راستای هوشمند سازی حمل‌ونقل باری اجرایی می‌شود، به هنگام صدور هر بارنامه، رمزی از طریق پیامک برای گوشی تلفن همراه راننده ارسال می‌شود و کاربر صدور بارنامه آن رمز را از راننده دریافت و وارد نرم‌افزار می‌کند تا کد ره‌گیری هر بارنامه دریافت شود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام احتمال سوءاستفاده از کارت هوشمند رانندگان به صفر می‌رسد و البته راننده نیز نمی‌تواند ادعا داشته باشد که از صدور بارنامه بی‌اطلاع بوده و یا از کارت هوشمند وی سوءاستفاده شده است بنابراین جلوی هرگونه تخلف احتمالی راننده نیز گرفته می‌شود.

بدیعی مقدم گفت: در هفته چند مورد شکایت در استان مطرح می‌شود که بدون اطلاع راننده با استفاده از مشخصات کارت هوشمند، بارنامه صادرشده است که در وضعیت کنون، راننده تنها یک پیامک دریافت می‌کند و از صدور بارنامه به نام خود مطلع می‌شود اما پیگیری شکایت برای رسیدگی به این تخلف و جلوگیری از بروز مشکل به‌سختی میسر است.

وی تصریح کرد: با این سیستم هوشمند دیگر امکان سوءاستفاده غیرممکن می‌شود. وی بابیان اینکه رانندگان باید شماره همراه معتبر خود را حتماً در سامانه کارت هوشمند معرفی کنند افزود: اکنون اطلاعات و شماره همراه هشت هزار و 847 راننده ناوگان باری استان در بانک اطلاعات ما موجود است اما شماره همراه 2 هزار و 331 نفر از این رانندگان نامعتبر است.

بدیعی مقدم اظهار کرد: به این رانندگان مهلت داده‌شده تا نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به شماره همراه خود اقدام کنند.

شمار رانندگان فعال در حمل‌ونقل کالای استان ۷۲۰۰ نفر و تعداد ناوگان باری در حمل‌ونقل عمومی این استان نیز ۵۵۰۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه از طریق شرکت‌های باربری و انجمن رانندگان اطلاع‌رسانی لازم انجام‌شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.