| کد خبر: 269217 |

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت ابلاغ نشده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه نگهداری ٢٨٠ هزار کیلومتر جاده کشور به ٢٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: با وجود این امسال فقط ٢۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

تین نیوز

داریوش امانی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی با بیان اینکه ارایه خدمات در تمام سفرها و مناسبت های خاص روی دوش کارکنان و تیم پلیس و راهداری، اظهار کرد: سفر در مناسبت ها ایام خاص بار مضاعفی برای پلیس و راهداری ایجاد می کند و دیگر آن دوره که در رسانه ها رو در روی هم قرار بگیریم و این رفتارها بین دستگاه ها  دردی از درهای مردم دوا نمی کند و مردم انتظار دریافت خدمات در نتیجه هماهنگی دستگاه های اجرایی را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امانی با اشاره به عدم پیشرفت زیرساخت ها بیان کرد: به تعداد افزایش گواهینامه و ناوگان درکشور، زیرساخت نداریم. برای مثال اتوبان قم -تهران در سال ١٣۵۴ ساخته شده اما این اتوبان از آن زمان تا به امروز تغییری نکرده است و به دلیل کمبود منابع نتوانستیم زیرساخت ایجاد کنیم و توسعه دهیم.

بازسازی فرودگاه امام خمینی(ره) ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: از ابتدای نوروز ١۴٠٢ تا به امروز قصد داشتیم که ٣۵ کیلومتر جاده از فرودگاه امام خمینی(ره) تا مرز تهران را بازسازی و این مسیر را مجهز کنیم، چرا که چشم ایران است. برای توسعه زیرساخت در این مسیر باید لاین رفت و برگشت اضافه می شد اما  محاسبه کردیم به ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این اتوبان شبیه به اتوبان های خارجی شود و هر چند دانش فنی این اقدام وجود دارد اما منابع نداریم.

امانی با بیان اینکه نگهداری ٢٨٠ هزار کیلومتر جاده کشور در همین لحظه به ٢٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار  نیاز دارد، گفت: این اعتبارات تنها برای ایمن سازی جاده های موجود است اما امسال فقط ٢۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص گرفت و علی رغم تمام تلاش همکارانم در راهداری قطعا با این منابع محدود برای نگهداری با مشکل مواجه می شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تمام کشورها برای تامین منابع مالی، درآمدهایی تعریف شده مانند عوارض از خودرو یا عوارض از سوخت یا عوارض از جاده یا ترکیب از این سه مورد؛ در کشور ترکیه ٧٠ درصد هزینه سوخت در زیرساخت ها هزینه می شود اما این امکان ایران وجود ندارد.

امانی بیان کرد: از ابتدای کرونا تا به امروز ٧٠٠٠ دستگاه اتوبوس زمین گیر شد و از ناوگان اتوبوسی کشور کم شده است. تنها وسیله نقلیه که مردم دسترسی راحتی به آن داشتند و هروقت اراده می کردند بلیت می خریدند، الان بخشی از اتوبوس ها فرسوده شده اند و در مسیرهای دور نمی توانند سرویس دهی داشته باشند. البته در برنامه داریم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از ۹۰۰۰ اتوبوس فرسوده را سال آینده نوسازی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سوی دیگر قیمت گذاری دستوری باعث شده بخشی از اتوبوس ها از سرویس خارج شوند و جای دیگری بروند، گفت: ما از شش ماه گذشته نوسازی ناوگان را شروع کردیم و برنامه واردات ٨٠٠ دستگاه اتوبوس و همچنین خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس را از داخل داریم، اما پس از گذشت شش ماه هنوز یک ثبت سفارش را هم انجام ندادیم و هر روز با یک گرفتاری مواجه هستیم.

وی درباره کشته شدگان تصادفات بیان کرد: آمار می گوید جوانان کشور و  نان آوران خانوار از طبقه متوسط رو به پایین در تصادفات کشته می شوند، بعد از فوت نان آور در تصادفات چه اتفاقی برای خانواده می افتد و فرزندان آن خانواده با چه عقده های بزرگ می شود و قطعا این موضوعات دامن ما را هم می گیرد، آیا می توانیم خودمان را ببخشیم؟ از این رو باید از همه ظرفیت های کشور برای تامین امنیت جاده های کشور استفاده کنیم تا تصادفات به حداقل برسد.

هنوز افزایش قیمت بلیت اتوبوس ابلاغ نشده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در حاشیه این نشست، با اشاره به تصمیم گیری برای تعیین قیمت بلیت اتوبوس های برون شهری بیان کرد: این تصمیم منوط به ستاد تنظیم بازار است و هر زمان که مصوبه ستاد مشخص شود، افزایش قیمت ابلاغ می شود.

امانی با بیان اینکه هنوز افزایش قیمتی از سوی ستاد تنطیم بازار ابلاغ نشده، بیان کرد: در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت مطرح است، اما آنچه در ستاد تنظیم بازار تصوی شود تعیین کننده است که هنوز تصویب نشده و هر زمان که تصویب شود ابلاغ خواهد شد.

وی درباره درباره میزان واردات اتوبوس ها اظهار کرد: تا کنون ۵۰ اتوبوس به گمرک وارد شده اما هنوز ترخیص نشده است. اگر این اتوبوس ها ترخیص شود، به ناوگان اتوبوسرانی کشور اضافه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واردات کامیون های کم کارکرد نیز بیان کرد: امسال ظرفیت واردات ١۴ دستگاه کامیون ایجاد شده البته طبق قانون نوسازی ناوگان با وزارت صمت است و ما دستگاه همکار هستیم. نزدیک به ۲۶ هزار از کامیون های بند ۳۰ وارد کشور شده است و تعدادی هم پشت گمرک هستند که هنوز وارد گمرک نشدند.

وی درباره درباره میزان واردات اتوبوس ها بیان کرد: تا کنون ۵۰ اتوبوس به گمرک وارد شده اما هنوز ترخیص نشده است. اگر این اتوبوس ها ترخیص شود، به ناوگان اتوبوسرانی کشور اضافه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واردات کامیون های کم کارکرد نیز بیان کرد: امسال ظرفیت واردات ١۴ دستگاه کامیون ایجاد شده البته طبق قانون نوسازی ناوگان با وزارت صمت است و ما دستگاه همکار هستیم. نزدیک به ۲۶ هزار از کامیون های بند ۳۰ وارد کشور شده است و تعدادی هم پشت گمرک هستند که هنوز وارد گمرک نشدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.