| کد خبر: 261732 |

نقش کلیدی بندر سجافی در اقتصاد هندیجان

رئیس اداره بندر و دریانوردی سجافی گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۸ هزار تن کالا در بندر تجاری سجافی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه از ۳۹ درصد رشد برخوردار بود.

تین نیوز

امراله درویشی ۲۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این مدت ۱۶۴ فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، درویشی افزود: بندر سجافی از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار و زیرساخت های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام برخوردار است و دارای قابلیت هایی همچون راه اندازی تجارت کالاهایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو و همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

درویشی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد و بیش از ۸۰۰ فروشگاه تجاری وابسته به فعالیت های این بندر هستند، افزود: نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند که این شناورها با ورود کالاهای ملوانی موجب اشتغال مستقیم برای نیروهای بومی و اهالی منطقه شده اند.

وی بیان کرد: بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر و آبخور ۳ متر، ۲ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و ۶ هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال خوزستان است که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.