| کد خبر: 128110 |

◄ روند صدور گواهینامه بیش از حد آسان است

تین نیوز

تین‌نیوز| مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ساعتی قبل با حضور داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محمدامین سازگار نژاد رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ این تفاهم‌نامه که به‌منظور ارتقای سطح مهارت شاغلان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به انعقاد می‌رسید، شرایط را برای آموزش‌ و افزایش مهارت کارکنان راهداری و همچنین افراد علاقه‌مند مهیا خواهد کرد و با ارائه مدارکی به بهبود وضعیت اشتغال در کشور کمک خواهد کرد.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه سهم حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی از کل تردد جاده‌ها 25 درصد است، گفت: بااین‌حال تنها 6 تا 7 درصد مقصران تلفات جاده‌ای، بخش حمل‌ونقل عمومی است.

 

داوود کشاورزیان در این مراسم گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغال‌زایی بسیار موفق بوده و از طرفی صنعت حمل‌ونقل نیز ازجمله صنایع اشتغال‌زا است. همکاری این دو سازمان با یکدیگر می‌تواند در تحقق شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کمک کند.

 

معاون وزیر راه ادامه داد: در حالی با مشکل بیکاری در کشور روبرو هستیم که هرساله صدها هزار نفر از افغانستان به کشورمان مراجعه کرده و در ایران کار می‌کنند.

 

وی با این ادعا که ریشه بیکاری این است که افراد حاضر نیستند هر کاری انجام دهند، تصریح کرد:‌ معمولاً افراد بیکار حرفه خاصی را بلد نیستند این در حالی است که از جاهای مختلف و از استان مازندران افراد زیادی به من مراجعه می‌کنند و به دنبال فرصت شغلی هستند، درمجموع دو علت مهم را در حوزه بیکاری می‌توان نام برد، یک اینکه افراد حاضر به انجام هر کاری نیستند و بیشتر به کارهای دفتری و دولتی علاقه دارند و از سوی دیگر این افراد بیکار عموماً حرفه خاصی ندارند، ممکن است مدرک‌های مختلفی هم داشته باشند اما حرفه ندارند.

 

کشاورزیان بابیان این‌که دفعه بعد هرکسی برای کار به من مراجعه کند از او می‌پرسم چه بلدی و به چه علاقه داری، افزود: با این کار طرف می‌رود و حرفه‌ای را یاد می‌گیرد و دیگر سراغ من نمی‌آید، چون خودش کار پیدا می‌کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 16 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده‌ها کشته شدند که تنها 6 تا 7 درصد این تعداد مربوط به سوانح ناشی از خودروهای تحت نظارت سازمان راهداری بوده است که شامل خودروهای باری و مسافری سنگین و نیمه سنگین می‌شود؛ این در حالی است که سهم حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی از کل حمل‌ونقل جاده‌ای کشور 25 درصد است.

 

به گفته کشاورزیان، قسمت اعظم تلفات جاده‌ای مربوط به خودروهای شخصی است که تحت نظارت و کنترل سازمان راهداری قرار ندارند.

 

وی با انتقاد از اینکه گواهینامه رانندگی به‌راحتی به افراد بالای 18 سال داده می‌شود و این افراد بلافاصله در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با پلیس راهور در خصوص آموزش مهارت رانندگی در جاده با رانندگان خودروهای شخصی و سواری، تفاهم‌نامه جداگانه‌ای امضا کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.