| کد خبر: 201433 |

استقرار اولین پایگاه اورژانس ریلی زنجان در خرم‌دره

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان از استقرار اولین پایگاه اورژانس ریلی استان در ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان از استقرار اولین پایگاه اورژانس ریلی استان در ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره خبر داد.

اصغر جعفری در جلسه هماهنگی استقرار پایگاه اورژانس ریلی در شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس سازمان اورژانس و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابت پایگاه‌های مستقر در ایستگاه راه‌آهن و به تبع آن ایجاد اورژانس ریلی منعقد شده است، اظهار کرد: ایجاد اورژانس‌های ریلی می‌تواند منشأ خدمات زیادی به مسافران خطوط باشد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام یافته از طریق اورژانس کشور ایستگاه خرم‌دره در استان زنجان به‌عنوان یکی از سایت‌های استقرار اورژانس پیشنهاد و موافقت شد.

جعفری با اشاره به این‌که استقرار اورژانس و راه‌آهن ریلی در ایستگاه خرم‌دره باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا در شان استان و مردم شهرستان باشد، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای پایگاه یک پایگاه مجهز به آمبولانس است که با دو تکنسین آماده برای اعزام‌ها در منطقه در صورت نیاز است.

وی ادامه داد: یک تکنسین به‌عنوان نفر سوم هم قرار است در این ایستگاه برای ارائه خدمات سرپایی از قبیل کنترل فشارخون، قند، پانسمان و ... به مسافران بین‌راهی و ایستگاهی حضور داشته باشد.

در ادامه این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که طی سال‌های گذشته گام‌های بسیار خوبی در راه‌آهن خرم‌دره برداشته شده است، اظهار کرد: از مهم‌ترین این گام‌ها می‌توان به ایجاد سکوها زیرگذر، ایجاد کریدور و ایجاد پاسگاه اشاره کرد.

حجت محمدی با اشاره به این‌که ایستگاه خرم‌دره یکی از بهترین ایستگاه‌های سطح استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این ایستگاه به سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ارائه خدمات می‌دهد و قریب به ۲۰۰ هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان این‌که مردم شهرستان خرم‌دره مردم خیر هستند، یادآور شد: ۱۵ واحد بهداشت و درمان در طی دوران دولت تدبیر و امید با کمک خیرین در شهرستان احداث شده است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس آمار کشوری بیشترین آمار تصادفات را پایگاه غزال خرم‌دره جمع‌آوری می‌کند، یادآور شد: بهترین اتحاد بین فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر شهرستان‌ حاکم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.