| کد خبر: 268117 |

ادامه مذاکرات با روسیه برای ساخت راه آهن رشت - آستارا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مذاکره با روس ها برای ساخت طرح راه آهن رشت - آستارا ادامه دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مذاکره با روس ها برای ساخت طرح راه آهن رشت - آستارا ادامه دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: عملیات راه آهن رشت- آستارا حدود ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا از سال های قبل شروع شده بود و در حال انجام کار است و برای طرح جدیدی که با روس ها داریم ۲۰ کیلومتر تملک زمین انجام دادیم.

وی افزود: منابع مالی از حدود ۲ ماه پیش در اختیار شرکت ساخت قرار داده شده که با آن خرید زمین ها انجام شود و طرف روسی طی هفته های گذشته قیمت پیشنهادی را ارائه کرده و در حال مذاکره هستیم. بر اساس توافقی که بین دو کشور امضا شده قرار است از طریق یک وام دولتی که روس ها در اختیار ایران قرار می دهند عملیات این طرح اجرا شود.

خادمی ادامه داد: سقف این وام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو بوده و در حال انجام کار کارشناسی هستیم که با ورود مجدد گروه های فنی روس به ایران، بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه طول این محور ۱۶۲ کیلومتر است و اگر منابع مالی آن تأمین شود می توان ۵ ساله این عملیات به اتمام برسد اظهار داشت: تهیه ناوگان و روسازی این طرح از طریق روس ها انجام می شود و حدود ۵ میلیون متر مکعب مصالح خاکی نیاز داریم که در داخل استان تأمین نمی شود به همین دلیل پیش بینی کردیم از طریق قطار به تأمین مصالح بپردازیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهریار 1 0

    راه‌آهن رشت–آستارا باید با سرمایه‌گذاری روسیه انجام شود و بودجه عمرانی کشور در جاهای دیگه مصرف شود.