| کد خبر: 267405 |

معرفی سرمایه گذاران بخش بین المللی ریلی به کشورهای دیگر

معاون راه آهن کشور گفت: سرمایه گذارانی که تمایل به فعالیت در بخش بین المللی ریلی را داشته باشند، جهت عقد قرارداد به کشورهای دیگر معرفی می شوند.

تین نیوز

​معاون راه آهن کشور گفت: سرمایه گذارانی که تمایل به فعالیت در بخش بین المللی ریلی را داشته باشند، جهت عقد قرارداد به کشورهای دیگر معرفی می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  مرتضی حیدری صبح امروز در جلسه بررسی ظرفیت های حمل ونقل ریلی استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاهمان این باشد که از راه آهن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 17 تا 18 هزار کشته و 200 هزار قطع عضو در جاده های سطح کشور داریم، گفت: تعداد کشته ها در راه آهن در سال به 100 نفر هم نمی رسد.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن کشور با اعلام آمادگی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: تلاشمان توسعه راه آهن در کردستان است، کسانی که تمایل دارند در حوزه بین المللی فعالیت کنند، جهت عقد قرارداد به کشورهای دیگر معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه ریلی از اولویت های دولت سیزدهم است، افزود: خط ریلی کردستان دارای اهمیت ویژه بوده و متصل شدن به این مرز باشماق سبب می شود که حجم فعالیت ها بیشتر شود و از طرفی هم به سبب شرایط ویژه راه آهن اهمیت این منطقه را دوچندان کرده که اقدامات حاصل تلاش همه نیروها در بخش های مختلف است.

حیدری بیان کرد: تا پایان امسال ایستگاه مسافرگیری قروه راه اندازی می شودو در اینصورت تعدادسفرها بیشتر خواهد شد.

راه آهن تاثیر منفی بر سیستم حمل ونقل نگذاشته است

کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در روزهای سه شنبه هر هفته دو سفر انجام و 250 تا 300 نفر مسافر جابه جا می شود، خاطر نشان کرد: راه آهن و سیستم حمل ونقل مکمل یکدیگرند و تاثیر منفی روی درآمد این حوزه نگذاشته است.

به گفته وی، 50 هکتار زمین در مسیر راه آهن تملک شده و در آینده نزدیک این خط ریلی بیشتر توسعه می یابد.

سیدکمال حسینی، مدیرکل امور جذب و سرمایه گذاری استانداری کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد لاستیک کشور در استان تولید و این ظرفیت نزدیک ایستگاه راه آهن است، اظهار کرد: سالانه درآمد حوزه اقتصادی در استان بیش از 7 هزار میلیارد دلار درآمد است، امیدواریم که زیرساخت های این مسیر توسعه و شاهد اتصال راه آهن به مرز باشماق باشیم.

30 شهرک صنعتی در کردستان

حمیدرضا امانی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه 30 شهرک ناحیه صنعتی مصوب داریم، اظهار کرد: از این تعداد 20 شهرک فعال داریم که 10 مورد آن حدفاصل قروه ـ دهگلان با 300 واحد تولیدی است.

به گزارش تسنیم؛ راه آهن همدان ـ سنندج یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین پروژه های حمل ونقل کشور بود که احداث آن از اوایل دهه 70 مطرح و سال 83 مصوب و کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن از سال 84 آغاز و امسال بعد از 20سال توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

قطار همدان ـ سنندج 3 ایستگاه مسافری سنندج، قروه، دهگلان و 6 ایستگاه پشتیبان خط و باری در کل مسیر دارد. طول این پروژه ریلی حدود 150 کیلومتر است که دارای 7 ایستگاه شامل 3 ایستگاه ترافیکی و 4 ایستگاه مسافری است. تکمیل و راه اندازی ایستگاه راه آهن قروه که 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 2

    خدا قوت دکتر صالحی هرروز یک دستاورد انشالله پیروزید