| کد خبر: 263867 |

چینی‌ ها در ایران قطار سریع‌ السیر می‌ سازند

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲ قطار سریع السیر ایران با سرمایه گذاری چینی ها خبر داد و گفت: پیشنهاد توسعه و تجهیز بنادر ایران توسط سرمایه گذاران چینی را مطرح کرده ایم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲ قطار سریع السیر ایران با سرمایه گذاری چینی ها خبر داد و گفت: پیشنهاد توسعه و تجهیز بنادر ایران توسط سرمایه گذاران چینی را مطرح کرده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شهریار افندی زاده با یادآوری ساخت شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان و تاثیر آن بر ترانزیت کالا ایران و چین اظهار کرد: یکی از مسیرهای اتصال کشورهای آسیای مرکزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس خط آهن سرخس-چابهار است.

وی ادامه داد: به همین دلیل اگر سرمایه گذاری های مناسبی در این مسیر ریلی و توسعه بندر چابهار صورت گیرد می توانیم سهم قابل قبولی در ترانزیت از چین به اروپا و کشورهای حوزه خلیح فارس و دریای عمان به دست آوریم.

وی با یادآوری این که در جریان امضای تفاهمنامه سال 1401 وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین مسیرهای ریلی از سمت ایران پیش بینی شده است، افزود: یکی از پروژه های مهم ریلی قطار سریع السیر تهران-مشهد است که تفاهم اولیه ان با شرکت های چینی انجام شده، ضمن این که  قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان هم با سرمایه گذاری چینی ها ساخته می شود. در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری می توانیم تفاهم های خوبی با چینی ها داشته باشیم. از سوی دیگر  توسعه و تجهیز بنادر ایران هم می تواند با سرمایه گذاری چینی ها باشد که این موضوع را در جلسات گذشته با چینی ها مطرح کرده ایم.

معاون وزیر راه  شهرسزای با بیان "مسئله دیگر مسیرهای ترانزیتی جنوب ایران است" اضافه کرد: آنچه مهم است امضای تفاهم نامه چند جانبه میان چین با کشورهای منطقه از طریق ایران است که این موضوع، علاوه بر کریدور شمال - جنوب برای اتصال روسیه به هند است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی پاشایی 1 1


    تجربه ورود قطارهای پرسرعت به ایران در زمان محمدرضا بعنوان تور بوترن و پورسید آقایی بعنوان ترن ست مطرح بود که هر دو بسختی شکست خوردند .
    زیر ساخت های کشور براهی چنین تکنولوژی های حاضر نیست .الآن برق هزاران واحد صنعتی در تابستان قطع میشه یا زمستان گاز نداریم
    الان ناوگان شما جوابگوی حمل نقل نیست

  • عباس قربانعلی بیک 0 0

    با سلام و تشکر
    صرفنظر از صحیح نبودن اینکار بویژه احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران مشهد که حتی با تجربیات چین متضاد است بنظر می‌رسد منظور آقای دکتر افندیزاده بازگردان پول نفت ما و فرزندان ما است البته به قیمت دو برابر در طی سی سال و با وابستگی کامل فناوری
    نتیجه هم از پیش معلوم است،

  • ناشناس 1 0

    آفندی جان شما تمام ترن ست ها که خوابیدن رو راه بندازه بقیه پیش کش