| کد خبر: 260750 |

چین آماده ادامه فاینانس قطار پرسرعت تهران اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چینی ها آماده ادامه فاینانس پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان هستند ، گفت: چین برای فاینانس این پروژه با ایران همکاری دارد و قرار است در شورای اقتصاد برای باز کردن ادامه فاینانس تصمیم گیری شود.

تین نیوز

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چینی ها آماده ادامه فاینانس پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان هستند ، گفت: چین برای فاینانس این پروژه با ایران همکاری دارد و قرار است در شورای اقتصاد برای باز کردن ادامه فاینانس تصمیم گیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  درباره آخرین پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان اظهار داشت: مجری پروژه راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان شرکت زیر ساخت بوده اما اقدامات مرتبط با فاینانس چین و تامین مالی این پروژه برعهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. 

وی تاکید کرد : راه آهن پرسرعت تهران-قم-اصفهان تنها پروژه در کشور است که فاینانس آن انجام شده و چین برای تامین مالی این پروژه با ایران همکاری کرد و ایران هم فاینانس آن را باز کرد. اگر مشکل خاصی ایجاد نشود پیشرفت فیزیکی این پروژه ادامه خواهد داشت. این پروژه در حال انجام است و براساس فاینانس چین باید انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شورای اقتصاد باید درباره بخش دوم فاینانس این پروژه تصمیم بگیرد، گفت: چین برای فاینانس این پروژه با ایران همکاری دارد و در ایران قرار است در شورای اقتصاد برای باز کردن ادامه فاینانس تصمیم گیری شود. البته موضوع فاینانس دوم مطرح نیست از آنجایی که فاینانس این پروژه عدد بزرگی است بخشی از آن تامین شده و برای بازکردن بخش دوم آن باید در شورای اقتصاد تصمیم گیری شود، در این باره خودِ چین مشکلی ندارد اما در ایران باید تمام جوانب و برآورده ها در نظر گرفته شود تا فعالسازی بخش دوم انجام شود.

خادمی درباره پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار داشت: همانطور که گفته شد اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت است و در قسمت هایی بین قم و اصفهان علمیات اجرایی ادامه دارد و متوقف نشده و ۶ قطعه کارگاهی در این پروژه در حال فعالیت هستند. پیمانکار دست دو ایرانی در این پروژه در حال کار است و کار زیرسازی این خط آهن توسط ایران انجام می شود و روسازی توسط چینی ها انجام خواهد شد اما تمام تامین مالی این پروژه از طریق فاینانس است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: درباره ناوگان دستگاه بهره بردار تصمیم می گیرد و هر شرکتی مدنظر دستگاه بهره بردار باشد، فاینانسور باید همان تجهیزات را تامین کند اما موضوع مهم این است که قطار پرسرعت در چین از هر کشور دیگری پیشرفته تر است و بیشترین طول قطار پرسرعت در چین است و می تواند همکاری خوبی با ایران در این زمینه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    چینی ها اگر منفعت ایران میخواستند راه اهن برقی مشهد شروع میکردند ،

    الان اولین بار چینی وارد افغانستان شد . محور رقیب


    راه اهن سریع السیر اصفهان بیشتر تله بدهی هست همانطور که با سریلانکا این کار کردند ، چرا که کوچکترین قطعات و خدمات وابسته واردات از چین هست.


    حال هزینه بهره برداری این طرح هم هست ، اما اگر وضع دولت خوب هست دولت یارانه های این بخش درنظر بگیرد . بدون اپسیلون ترانزیت ، بار و .... یعنی درآمد خارجی طرح ندارد !!

    بازار این قطار ، قدرت خرید پایین ایرانیان هست ، در حالیکه قطار برقی در قبال ترانزیت درامد ارزی خارجی را وارد ایران میکرد.


    حال در این مواقع کارشناسان لال میشوند اما بعد این هزینه های سنگین نگهداری ناگهان همه بیدار میشوند ! فریاد وا اسفا میگویند