| کد خبر: 257426 |

افتتاح بخش اول پروژه ریلی شلمچه بصره

منابع عراقی از افتتاح بخش اول پروژه خط ریلی شلمچه به بصره خبر دادند.

تین نیوز

منابع عراقی از افتتاح بخش اول پروژه خط ریلی شلمچه به بصره خبر دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدکاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد و اسعد العیدانی، استاندار بصره امروز(چهارشنبه) نشستی در گذرگاه مرزی شلمچه به منظور افتتاح بخش اول پروژه ریلی بصره-شلمچه برگزار کردند.

محمد کاظم آل صادق واسعد العیدانی صبح امروز نیز با هم دیدار و گفت وگو کرده بودند.

دو طرف در این دیدار در خصوص خط ریلی شلمچه بصره و اهمیت این پروژه رایزنی کردند.

اخیرا وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با ایران بر سر احداث خط راه آهن بین شهرهای بصره و شلمچه توافق امضا کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد که بر سر از بین بردن مین های باقی مانده از جنگ هشت ساله ایران و عراق در مناطق مرزی و احداث پل متحرک بر روی شط العرب با طرف ایرانی توافق کرده است.

در این بیانیه آمده است که خط راه آهن بصره-شلمچه تنها برای انتقال مسافران است و نمی توان از آن برای انتقال کالا استفاده کرد.

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که انتقال کالا تنها به یک دلیل از طریق قطارها انجام نمی شود و آن دور بودن بنادر ایران از مسافت تعیین شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که پروژه خط راه آهن شلمچه به بصره از پروژه های حیاتی و راهبردی میان ایران و عراق است.

پیش از این، وزیر راه و شهرسازی ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر حمل ونقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه ریلی شلمچه به بصره، درباره موضوعات سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل ونقل در بغداد گفت وگو کردند.

مهرداد بذرپاش در تماس تلفنی با رزاق محیبس السعداوی - وزیر حمل و نقل جمهوری عراق، پروژه راه آهن شلمچه به بصره و اقدامات دولت عراق در تملک اراضی مسیر این خط ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفت وگوی تلفنی  بر مسئولیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسئولیت مدیرعامل راه آهن در پیگیری روزانه و مستمر و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته اشاره کرد.

در نشست فروردین ماه وزرای دو کشور در تهران، دو کشور ایران و عراق برای  ساخت خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند که بر اساس آن احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه مورد نیاز مسیر توسط راه آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.