| کد خبر: 159208 |

◄ مسیر ریلی‌ تهران ـ تبریز ‌ کوتاه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 100 کیلومتری خط ریلی‌ تهران ـ تبریز ‌ ۱۰۰ خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش  100 کیلومتری خط ریلی‌ تهران ـ تبریز ‌ ۱۰۰ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز،  خیراله خادمی گفت: تا پایان سال جاری خط ریلی میانه ـ بستان‌آباد با سه ایستگاه درجه ۳ به‌صورت تک خطه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم ، خادمی در بازدید از پروژه راه‌آهن تبریز ـ میانه اظهار کرد: روسازی 115 کیلومتر از این پروژه انجام‌شده و روسازی 17 کیلومتر از خط ریلی تبریز ـ میانه به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی از هزینه‌کرد 25 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل خط ریلی میانه ـ بستان‌آباد خبر داد و افزود: با توجه به این‌که تاکنون بیشتر از 13 هزار میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم و به 5 هزار میلیارد ریال دیگر نیز نیاز داریم تا راه‌آهن بستان‌آباد ـ میانه تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بابیان این‌که راه‌آهن تبریز ـ میانه به‌نوعی به‌عنوان جاده ترانزیت ریلی غربی و شرقی کشور محسوب می‌شود، گفت: در واقع از خط ریلی تبریز ـ میانه می‌توان به‌عنوان یکی از خط‌های ریلی شریان‌های اصلی شمالغرب کشور نیز یاد کرد.

خادمی اضافه کرد: زیرساخت‌های استان آذربایجان شرقی با تکمیل پروژه‌های مسیر حمل‌ونقل از جمله خطوط راه‌آهن، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های اصلی و روستایی متحول می‌شود که مجموع پروژه‌های در حال احداث وزارت راه و شهرسازی در این استان حدود 2 هزار کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که تا پایان سال جاری خط ریلی میانه ـ بستان‌آباد با سه ایستگاه درجه 3 به‌صورت تک خطه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: پس از اتمام و بهره‌برداری تا بستان‌آباد، سپس از بستان‌آباد تا باسمنج که 30 کیلومتر طول دارد و برای تکمیل آن به احداث پنج پل بزرگ نیازمندیم که هم‌اکنون در آستانه احداث پایه این پل‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان با یادآوری پیشرفت فیزیکی 90 درصد روسازی راه‌آهن میانه – بستان‌آباد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد کاهش 100 کیلومتری مسافت خط ریلی مسیر تهران – تبریز خواهیم بود.

 کاهش زمان سفر به تهران با تکمیل خط ریلی تبریز – میانه

توحید اخلاقی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید از تکمیل پروژه راه‌آهن میانه – بستان‌آباد تا پایان سال جاری اظهار امیدواری کرد، گفت: راه‌آهن میانه – بستان‌آباد 132 کیلومتر طول دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی از اجرای روسازی و عملیات زیرسازی خط ریلی بستان‌آباد – باسمنج خبر داد، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های ما در تلاشیم روسازی خط ریلی بستان‌آباد – باسمنج نهایت تا سه‌ماهه اول سال آینده تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان اینکه با تکمیل ایستگاه راه‌آهن باسمنج و بهره‌برداری از خط ریلی بستان‌آباد میانه امکان استفاده مسافران فراهم می‌شود، یادآور شد: البته با تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی زمان سفر از تبریز به پایتخت به نصف زمان کاهش خواهد یافت.

اخلاقی در پایان علاوه بر این پروژه، در صدد توسعه راه‌آهن به مرز کشور آذربایجان نیز هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای توسعه راه‌آهن از مسیر شهرستان اهر به مرز جمهوری آذربایجان را مسیریابی می‌کنیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    18 سال هست این پروژه اغاز شده. اما متاسفانه بخاطر نوع نگاه مسئولان کشورمان افتتاح نشده است. با اینکه استان های شمالغرب که بالغ بر ده استان هستند. تراکم جمعیت بالا و میزان تصادفات بالاست. اما بعلت اینکه اکثریت افراد احزاب فقط از سه استان سمنان یزد کرمان بودند. هیچ توجهی به سایر نقاط نشد. افتتاح این راه اهن حداقل شاخه جنوبی تراسیکا و خط ابریشم ایران بهبود میدهد. فقط 6 ساعت مسیر شمالغرب کوتاه میکند که تحول عظیمی هست.
    مطمئنا طرحهای مثل آزادراه تهران شمال ، برقی شدن راه اهن تهران مشهد، راه اهن میانه تبریز بخاطر طولانی شدن زمان اجرا بطور کل باعث هزینه مضاعف استهلاک بر بودجه می اورند مطمئنا این طرح ها اگر در زمان موهد خود افتتاح میشدند.،دچار هزینه های تورمی مرور زمان نمیشدند.