| کد خبر: 152655 |

مدیرعامل «ریل ترابر سبا» عنوان کرد

پیش‌بینی‌ جابه‌جایی‌ یک‌ میلیون‌ مسافر تا‌ پایان‌ سال

شــرکت ریل‌ترابر ســبا بــا هدف ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی متمایز و همچنین به دنبال کمک به کاهش سوانح و حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای در کشــور و ارائه مناسب خدمات به آحاد مردم به‌ویژه بسیجیان پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط در شهریور 1388 تأسیس شد.

تین نیوز

غلامرضا جهانبخش مدیرعامل شرکت «ریل‌ترابر ســبا» اظهار کرد: شــرکت ریل‌ترابر ســبا بــا هدف ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی متمایز و همچنین به دنبال کمک به کاهش سوانح و حوادث حمل‌ونقل جاده‌ای در کشــور و ارائه مناسب خدمات به آحاد مردم به‌ویژه بسیجیان پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط در شهریور 1388 تأسیس شد. این شــرکت در اولین گام با خرید 50 دستگاه واگن مسافری اقدام به جابه‌جایی مســافران در مسیرهای تهران - مشــهد و تهران - اهواز کرد و طی 2 ســال نیز به بازسازی کامل واگن‌های مذکور و ارتقای سطح کیفیت خدمات پرداخت.

مدیرعامل ریل‌ترابر ســبا افزود: از ابتدای. سال 92 شــرکت ریل‌ترابر سبا 28 دســتگاه واگن اتوبوسی از کشور کره جنوبی به ایران وارد کرد و طی عقد قرارداد با شرکت واگن ســازی ایریکو جهت بازســازی آن‌ها اقدامات اساسی انجام داد که در این طرح همــه قطعات، نیروی متخصـص و منابع و شرکت‌های داخلی به‌کارگیری شدند که باعث ایجاد اشتغال و کمک به تولید ملی شد.

 جهانبخش ادامه داد: تا پایان ســال 94 پروژه تعمیرات واگن‌های کـره‌ای به پایان رسیده و بهره‌برداری شد. همچنین از ابتدای سال 93 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف تبیین شــده توســط مقام معظم رهبری قراردادی جهت ساخت 37 دستگاه واگن پارسی چهار تخته با شرکت واگن‌پارس منعقد شد که این 37 دستگاه واگن با تکیه‌ بر توان متخصصان داخل تولید و تحویل این شرکت شده و با نام قطارهای غدیر مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ریل‌ترابــر ســبا ظرفیــت جابه‌جایــی یک‌میلیون و هفت‌صد هزار مسافر در سال را دارا است که با توجه به عملکرد سال گذشته پیش‌بینی می‌شود در سال جاری قریب به یک‌میلیون نفر را در سیستم حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا خواهد کرد.

این شرکت در نظر دارد خدمات خود را به‌صورت متمرکز و ویژه به زائران مشــهد مقــدس و مناطق عملیاتی 8 ســال دفاع مقدس (اردوهای راهیان نور) ارائه کند و در این راه رعایت اصول مشتری‌مداری و کیفیت در سرلوحه کار است.

مدیرعامل ریل ترابر سبا در ادامه گفت: این شرکت ریلی با وجود مشکلات فراوان در صنعت حمل‌ونقل مســافر و عدم حمایت لازم توســط راه‌آهــن ج.ا.ا ضمن افزایــش ناوگان معدل سنی ناوگان خود را کاهش داد و لوکس‌ترین قطارهای موجود کشور را به خدمت گرفت این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی، یعنی عدم کشش بازار گردشگری و جابه‌جایی مسافر، همچنین رقابت تنگاتنگ صنعت ریلی بــا صنعت هوایی، بازگشــت ســرمایه‌گذاری انجام‌شده در صنعت ریلی متصور نیست.

جهانبخش گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در صــورت عدم حمایــت کافی از سوی دولت قطعاً با مشکل مواجه خواهند شد و توانایی نو شوندگی مستمر و خدمات باکیفیت و ایمن را از دست خواهند داد؛ بنابراین با توجه به اعلام برنامه‌های وزیر محتــرم راه در دولت جدید از دولت و مجلس انتظار داریم با حمایت از صنعت حمل‌ونقل پاک و ایمن از شرکت‌های ریلی حمایت و از زیان‌های ناشــی از آن‌که موجب آســیب به اقتصاد و اشــتغال جوانان می‌شود جلوگیری کنند و امید است که آینده روشنی پیش روی این صنعت قرار گیرد.

منبع: ندای حمل‌ونقل ریلی

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.