| کد خبر: 138150 |

سوت قطار در ایستگاه راه آهن همدان طنین انداز شد

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس از تلاش برای برقی شدن قطار تهران- همدان در آینده خبرداد و گفت: شنیدن صدای سوت قطار در همدان یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان بود که محقق شد.

تین نیوز
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس از تلاش برای برقی شدن قطار تهران- همدان در آینده خبرداد و گفت: شنیدن صدای سوت قطار در همدان یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان بود که محقق شد.

 امیر خجسته با اشاره به حرکت اولین قطار از ایستگاه همدان به مقصد مشهد مقدس در هفته ای که گذشت گفت: با پیگیری‌های مستمری که از سوی مجمع نمایندگان،مجموعه مدیران استان و مسئولان راه و شهرسازی انجام شد هفته گذشته(20 تیرماه) اولین قطار با حضور ۱۶۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه از ایستگاه همدان به مشهد مقدس حرکت کرد که خدا را شاکریم توانستیم با پیگیری های مداوم برای اجرایی شدن راه آهن همدان  دل مردم این استان را شاد کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبار هزار میلیاردی برای خط آهن تهران - همدان خاطرنشان کرد: در طول این مدت اقدامات خوبی صورت گرفت که یکی از آن ها ریل گذاری و دیگری احداث دو ایستگاه راه آهن در فامنین و همدان بود.

وی ادامه داد: ایستگاه سوم نیز با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در محدوده شهری همدان به زودی ساخته خواهد شد چراکه ایستگاه ساخته شده ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد از این رو با احداث ایستگاه جدید در محدوده شهری آن ایستگاه تبدیل به ایستگاه باری خواهد شد.

خجسته تصریح کرد: در حال حاضر هر چهار روز یکبار قطار به صورت رفت و برگشت به مشهد اعزام خواهد شد و کار جا به جایی مسافران انجام می شود که به زودی شاهد حرکت قطار از ایستگاه همدان به صورت یک روز در میان در هفته خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه کار بلیت فروشی اینترنتی قطار همدان به مشهد نیز آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود که در سال یک میلیون مسافر در این مسیر جابه جا شوند.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسیر همدان به مشهد به بهره برداری رسیده و درآینده نزدیک شاهد حرکت قطار در مسیر همدان به تهران و سایر نقاط کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سرعت قطار ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است که با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده قرار است قطار برقی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در این مسیر احداث شود و در حال پیگیری آن هستیم که امیدواریم این کار در آینده نزدیک عملیاتی شود.

همدان محور راه آهن غرب کشور می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اجرایی خط آهن همدان به استان ها غربی در دستور کار قرار دارد که مسیر همدان به سنندج نیز آغاز شده است که با اتصال راه آهن همدان به سنندج، کرمانشاه و جنوب کشور می توان گفت که محوریت خط آهن غرب کشور با همدان خواهد بود./

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.