| کد خبر: 129282 |

افتتاح ۱۰ ایستگاه مسافری راه آهن تا پایان دولت یازدهم

تین نیوز

مدیرکل ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از افتتاح ایستگاه راه‌آهن فیروزان در هفته آینده خبر داد و گفت: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه اواخر خرداد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان دولت یازدهم 10 ایستگاه ریلی به افتتاح می‌رسد.

 

به گزارش ایلنا، غلامرضا رضایی‌بالاجو با بیان اینکه 10 هزار کیلومتر راه‌آهن در دست طراحی و اجرا است، اظهار داشت: به ازای هر کیلومتر ریل یک ایستگاه راه‌آهن ساخته می شود به عبارت دیگر 500 ایستگاه درجه یک، دو، سه و تشکیلاتی باید ساخته شود.

 

وی ادامه داد: به طور متوسط 20 تا 25 درصد این تعداد ایستگاه، ایستگاه مسافری هستند به عبارت دیگر 120 تا 150 ایستگاه راه‌آهن مسافری در دست ساخت و طراحی داریم.

 

مدیرکل ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه هفته آینده ایستگاه فیروزان (مرز استان کرمانشاه- همدان ) به افتتاح می‌رسد گفت: این ایستگاه  در مساحتی 15 هکتاری و با هزینه 20 میلیارد تومان با ساختمانی به مساحت 6500 مترمربع ساخته شده است.

 

رضایی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ساخت ایستگاه‌های مسافری و خدماتی را در اولویت قرار دادیم، گفت: تا پایان دولت یازدهم 140 هزار مترمربع ایستگاه مسافری و خدماتی راه‌آهن در مساحت 430 هکتاری و با هزینه 3هزار میلیارد ریالی ساخته می‌شود.

 

به گفته این مقام مسئول تا پایان دولت یازدهم 10 ایستگاه مسافری به افتتاح می‌رسد.

 

وی ادامه داد: این 10 ایستگاه در محورهای ریلی قزوین- رشت، ارومیه- مراغه، تهران – همدان، غرب کشور و در محور میانه- تبریز قرار دارند.

 

رضایی افزود: در حال حاضر ساخت 270 هزار مترمربع ساختمان ایستگاه‌های مسافری ریلی در مساحت 750 هزار مترمربع در دست ساخت داریم.

 

 مدیرکل ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه پس از ایستگاه فیروزان اواخر خرداد ماه ایستگاه راه آهن کرمانشاه به افتتاح می‌رسد، اظهار داشت: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه بزرگ‌ترین ایستگاه ریلی کشور محسوب می‌شود و مساحت ساختمانی این ایستگاه بالغ بر 36 هزار مترمربع است.

 

وی با بیان این که ایستگاه مسافری راه‌آهن همدان آماده افتتاح است، گفت: با توجه به رعایت حقوق شهروندی سیاست ما ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن در مرکز شهر است. از این رو بنا داریم ایستگاه جدید مسافری همدان را در داخل شهر احداث کنیم. ایستگاهی که در دولت قبل ساخته شده، 13 کیلومتر از شهر فاصله دارد. ایستگاه جدید را در داخل شهر طراحی کرده‌ایم و تا دو سال آینده این ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه موجود به ایستگاه باری تبدیل خواهد شد.

 

رضایی ادامه داد: در همین راستا ایستگاه‌های راه‌آهن ارومیه، اردبیل، رشت، همدان و تخت جمشید در دولت یازدهم به داخل شهر منتقل شدند.

 

مدیرکل ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از افتتاح پنج ایستگاه راه‌آهن قزوین – رشت در هفته دولت خبر داد و گفت: ایستگاه‌های لوشان، رستم‌آباد، امامزاده هاشم، رشت در طول مسیر راه‌آهن قزوین – رشت آماده افتتاح هستند و ایستگاه منجیل هم در دست ساخت قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.