| کد خبر: 260479 |

هفتمین نمایشگاه دریایی، دریانوردی و صنایع فراساحل برگزار می‌ شود

با هدف سرعت بخشیدن به اقتصاد دریا پایه، هفتمین نمایشگاه دریایی، دریانوردی و صنایع فراساحل آبان ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) در تهران برگزار می شود.

تین نیوز

با هدف سرعت بخشیدن به اقتصاد دریا پایه، هفتمین نمایشگاه دریایی، دریانوردی و صنایع فراساحل آبان ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) در تهران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «غلامرضا رضائیان» مدیر توانمندسازی این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریا پایه جهت رفع مشکلات اقتصاد کشور این رویداد برنامه ریزی و اجرای می شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: توسعه پایدار و فراگیر اقتصاد ایران تنها از طریق دریا میسر است و پیروی از الگوی پیشرفت اقتصادی کشورهای در حال توسعه در بخش دریا می تواند راهگشای خوبی باشد.

وی گفت: حرکت در چنین مسیری مستلزم توجه بیشتر به دریاها، دستاوردها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری است که یکی از راه های رسیدن به این هدف برگزاری نمایشگاه ها و رویدادها در سطح ملی و بین المللی است تا بتوان بر اهمیت اقتصاد دریا در زندگی مردم آن طور که شایسته این کشور بزرگ است صحه بگذاریم

رضائیان ادامه داد: محورهای این نمایشگاه که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته برگزار می شود، شامل کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، بنادر و خدمات بندری، صنایع و تجهیزات فراساحل Offshore، تجهیزات، خدمات و ادوات دریایی، شیلات و آبزیان است.

وی بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی، اقیانوس شناسی، هواشناسی، نقشه برداری و هیدروگرافی، تجسس و نجات دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی، هوشمندسازی دریایی، محیط زیست دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دانشگاه ها، موسسات، مراکز آموزش عالی علوم و فنون دریایی، استارت آپ ها، ایده ها و فن بازارهای دریایی، انرژی های نو از دریا، موسسات رده بندی و استاندارد، بیمه و موسسات مالی و اعتباری، انجمن ها و اتحادیه های علمی و مهندسی دریایی، فدراسیون ها و انجمن های ورزش های آبی نیز از دیگر محورهای برگزاری این رویداد است.

رضائیان با بیان اینکه تحقق توسعه و اقتصاد دریا محور از اهداف اصلی این نمایشگاه است، گفت: بهره مندی از فرصت های بیشمار دریا و موقعیت راهبُردی و استثنایی کشورمان در دریا با هدف کمک به رونق توسعه، پیشرفت و بالندگی پایدار کشور تعهد ملی را متوجه مدیران بخش های دولتی و خصوصی دریایی کرده است که این رویداد به ارائه دستاوردها و توانمندی های شرکت های ایرانی به مدیران به منظور توجه به حوزه دریا کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.