| کد خبر: 146680 |

چشم‌انداز بهبود اقتصادی خطوط حمل کانتینری جهان

کارشناسان از کاهش رکودی که طی دو سال گذشته گریبان‌گیر صنعت حمل کانتینری شده بود، خبر می دهند.

تین نیوز
کارشناسان از کاهش رکودی که طی دو سال گذشته گریبان‌گیر صنعت حمل کانتینری شده بود، خبر می دهند.

به گزارش گروه بین المل مانا، لویدزلیست در گزارشی نوشت: شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک -پیشرو و رهبر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی در جهان- همچون تعدادی از سایر خطوط بزرگ حمل کانتینری (به‌ویژه آن دسته از خطوط فعال در منطقه آسیا) موفق شد، در سه ماهه دوم سال 2017 به سوددهی دست یابد.

بر اساس این گزارش کارشناسان معتقدند: شدت رکودی که طی دو سال گذشته گریبان‌گیر صنعت حمل کانتینری شده بود، کاهش یافته و ضرر و زیان در سایر خطوطی که نتوانستند سودده باشند به حداقل رسیده است.
از سوی دیگربا کاهش هزینه‌ها و محرک‌های افزایش کارایی، بازگشت به وضعیت سوددهی برای بسیاری از خطوط کانتینری به وسیله بهبود برخی از پارامترهای ساده در این صنعت میسر شده است.
این گزارش در ادامه نوشت: البته با عدم حضور کشتیرانی هانجین و ادغام‌ها و کسب تملک‌هایی که در سال 2016 اتفاق افتاد و یا امسال در حال نهایی شدن است، تعداد خطوط کانتینری رقیب در این صنعت کاهش یافت به طوری که منجر به کارکرد بیشتر خطوط کانتینری موجود شد. به عبارت دیگر، در سه ماهه دوم سال 2017 پول ساز نبودن در این بخش نسبتاً دشوار بوده است.

به این ترتیب، فضای حاکم بر کنفرانس جهانی خطوط حمل‌ونقل کانتینری که در ابتدای ماه سپتامبر 2017 در سنگاپور برگزار شد، بسیار مثبت‌تر از سال‌های گذشته بود و به نظر می‌رسد صنعت حمل کانتینری کمی به دوران با شکوه گذشته بازگشته است.
با این وجود، همچنان آثار ابرهای سیاه در افق مشهود است و لیست سفارش ساخت کشتی‌ از ورود ظرفیت عظیمی از کشتی‌های کانتینربر در سال 2018 خبر می دهد چرا که عکس روند مدیریت ظرفیتی که منجر به بهبود شرایط در این بخش از صنعت شده بود، در ماه‌های اخیر سرعت استهلاک کشتی‌ها کندتر شده و شرکت‌های کشتیرانی با پیش‌بینی آنکه در آینده به ظرفیت بیشتری در بازار نیاز دارند، دوباره به یاردهای کشتی‌سازی روی آورده‌اند.
اینکه آیا این کشتی‌ها در آینده تقاضایی را پوشش خواهند داد یا خیر، حقیقتی است که بعدها روشن می‌ شود اما هم اکنون صنعت حمل‌ونقل کانتینری از چشم‌انداز روشن پیش رو لذت می‌برد چرا که پس از دو سال بحران،این برهه زمانی، فرصتی مناسب برای تجدید قوا خواهد بود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.