| کد خبر: 177481 |

◄ فرودگاه دزفول بی‌بهره از اعتبارات دولتی

فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی است که زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و بدلیل نیاز منطقه علاوه بر پروازهای نظامی وظیفه جابجایی مسافران را نیز برعهده دارد.

تین نیوز

فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی است که زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و بدلیل نیاز منطقه علاوه بر پروازهای نظامی وظیفه جابجایی مسافران را نیز برعهده دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا مدیر فرودگاه دزفول نیز در این خصوص گفت: فرودگاه دزفول از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و پرواز هم‌زمان سه هواپیما درگذشته نشان از وجود ظرفیت‌های فراوان در این فرودگاه است.

افزایش پروازهای فرودگاه دزفول از آذر

امیر مجتبی شهری افزود: گفت: انتظار می‌رود در آذرماه با انجام عملیات تعمیر و اورهال هواپیماها تعداد پروازهای فرودگاه دزفول افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه سالانه بین 10 تا 13 هزار نفر از طریق فرودگاه دزفول جابجا می‌شوند، اظهار داشت: اگر پروازهای چارتری در دزفول فعال شود گام مثبتی در جهت توسعه شهرستان دزفول برداشته می‌شود

مدیر فرودگاه دزفول افزود: اکنون در رمپ پروازی فرودگاه دزفول فقط یک پرواز جای می‌گیرد که در صورت تداخل پرواز از رمپ نظامی فرودگاه دزفول استفاده می‌شود.

شهری اظهار داشت: برای تامین رمپ پروازی، سالن و ترمینال برای فرودگاه دزفول حدود 52 میلیارد ریال برآورد شده بود.

امکان احداث فرودگاه دیگر در منطقه نیست

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره گفت: اجازه پروازهای بین‌المللی از طریق فرودگاه دزفول با دریافت مرز هوایی اخذ شده است ولی باید زیرساخت‌های لازم برای این پروازها ایجاد شوند.

عباس پاپی‌زاده تامین سردخانه، انبار و پایانه را برای فرودگاه دزفول ضروری دانست و افزود: تامین زیرساخت‌های لازم برای پروازهای بین‌المللی فرودگاه دزفول به حداقل یکسال و نیم زمان نیاز دارد.

او درخصوص کاهش پروازهای فرودگاه دزفول نیز گفت: فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی و زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح است و همین امر اجازه اختصاص ردیف بودجه دولتی به این فرودگاه را نمی‌دهد و مجبوریم هندلینگ را خصوصی انتخاب کنیم.

این عضو مجلس شورای اسلامی افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی شروطی دارند که فرودگاه دزفول به دلیل این‌که زیرنظر سازمان هواپیمایی کشور نیست توان تامین شرایط را ندارد لذا مشکلاتی در برقراری پروازها ایجاد می‌شود.

پاپی‌زاده افزود: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های انجام شده توانستیم تعداد پروازها را از هفته‌ای 2 پرواز به حدود 20 پرواز افزایش دهیم که این نشان می‌دهد امکان افزایش پرواز وجود دارد.

او با بیان این‌که امکان احداث فرودگاه دیگر در منطقه نیست، گفت: نگهداری، مدیریت و اعتبارات این فرودگاه متعلق به نیروهای مسلح است.

فرودگاه دزفول اعتبارات دولتی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر دزفول و نماینده فرمانداری این شهرستان گفت: در فرودگاه  دزفول هیچ اعتبارات دولتی برای فرودگاه دزفول در نظر گرفته نشده است.

فرهاد جاموسی گفت: تاکنون فقط بنیاد برکت با مساعدت دکتر مخبر دزفولی حدود 40 میلیارد ریال برای این فرودگاه کمک کرده که صرف آسفالت و جاده‌سازی آن شده است.

او کمبود زیرساخت‌ها و نداشتن اتوبوس کافی و ترمینال را مهم‌ترین مشکل فرودگاه دزفول دانست و افزود: حداقل 15 اتوبوس برای جابجایی مسافران نیاز است ولی فقط 6 اتوبوس در فرودگاه فعالیت می‌کنند.

این عضو شورای شهر به فقدان آتش‌نشانی مستقل در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم ضمن اینکه برای برج مراقبت فرودگاه نیز 10 میلیارد ریال قرض گرفته‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.