| کد خبر: 268991 |

۸۶ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه شخص ثالث ندارند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ۸۶ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه شخص ثالث ندارند و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

تین نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ۸۶ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه شخص ثالث ندارند و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

به گزارش  تین نیوز به نقل از بازار،  علی استاد هاشمی ضمن اشاره به نقش بی بدیل صنعت بیمه در اقتصاد کشور، گفت: جمع آوری ریسک از کل صنعت و اقتصاد و کمک به تامین مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد، کارکرد صنعت بیمه در همه جای جهان است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، افزود: ریسک را در صنعت و اقتصاد پوشش می دهیم و تمام صنایع بزرگ ایران از جمله ناوگان هوایی، کشتی ها، پتروشیمی ها و سایر صنایع بزرگ کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کم بیمه گی در استان ضعف اقتصادی نیست و باید فرهنگ سازی و آگاهی رسانی بیشتر شود، ادامه داد: برای جبران ضعف شرکت های بیمه در حوزه سرمایه گذاری، باید اوراق مختلف بیمه ای را ایجاد کنیم تا به راحتی تامین مالی خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: آیین نامه سرمایه گذاری ما تلاش می کند که سرمایه گذاری را برای شرکت ها تسهیل کند، از جمله این اقدامات می توان به سرمایه گذاری سپرده های بیمه عمر شرکت ها در صندوق های طلا اشاره کرد.

وی همچنین به ارائه مجوز خدمات بیمه ای برای بانوان سرپرست خانواده اشاره کرد و گفت: بیمه ملت سال گذشته برای فعال کردن این بیمه اقدام کرده است.

وی در خصوص نقش تحریم ها در توسعه بین المللی شرکت های بیمه ای، گفت: می خواهیم شرکت بیمه مشترک با یک کشور ایجاد کنیم اما بحث تحریم ها به شدت روی آن سایه انداخته و نگران هستند.

وی اضافه کرد: از سال گذشته مرکز نوآوری را در بیمه مرکزی ایجاد کردیم که امسال آن را در کنار پژوهشکده بیمه پایدار کنیم.

رئیس بیمه مرکزی بر لزوم حمایت از طرح های دانش بنیان صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: با هزار میلیارد تومان صندوق سرمایه ایجاد شده است و این صندوق تا پایان سال افتتاح خواهد شد تا در سال اتی شاهد رونق طرح های نواورانه در صنعت بیمه باشیم.

استاد هاشمی با بیان اینکه باید فعالیت های نوآورانه را شتاب بدهیم، ادامه داد: یکی از برنامه ها، مشارکت در اوراق فروش متری مسکن است که در حال مذاکره با شرکت های سرمایه گذاری بیمه ای هستند. الان در آیین نامه جدید، دست شرکت ها باز است.

وی در خصوص اوراق بیمه اتکایی گفت: برخی از شرکت ها اوراق مختلف را مجوز می گیرند. مجوز اوراق بیمه های اتکایی صادر شده و تا یکی دو ماه آینده اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.