| کد خبر: 165002 |

◄ ثبت‌سفارش واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت کار چه کسی است؟

آنچه در حال حاضر در قالب ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو مطرح می‌شود مواردی از ثبت‌سفارش‌های خارج از تائید است که درواقع ما چنین ثبت‌سفارشی را در سیستم انجام نداده‌ایم، حال این‌که چطور شرکت‌ها و افراد توانسته‌اند ثبت‌سفارش انجام دهند باید به‌صورت فنی رسیدگی شود

تین نیوز

در پی افشای واردات غیرقانونی 6 هزار و 400 دستگاه خودرو سواری در زمان بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو از طرف سازمان توسعه تجارت، این خودروها طبق ابلاغیه دفتر مبارزه با جرائم سازمان‌یافته به گمرکات کشور، به دلیل استفاده از ثبت‌سفارش‌های غیرقانونی مشمول مقررات قاچاق کالا شدند.

گمرک با اعلامیه‌ای خود را از هرگونه تخلف مبرا دانسته و رئیس گمرک نیز مسئولیت واردات این خودروها را متوجه سازمان توسعه تجارت دانسته و این سازمان را به ثبت‌سفارش خودرو برای عده‌ای خاص آن‌هم در زمان توقف قانونی آن متهم کرده است.

پس از یک هفته بالاخره مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به ثبت غیرقانونی سفارش‌ها واکنش نشان داد و آن را خارج از اراده این سازمان خواند.

خسروتاج در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از توقف ثبت‌سفارش، تخلف صورت گرفته، عنوان کرد که برای روشن شدن این موضوع پرونده تخلفات به دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی-قضایی ارسال‌شده است.

او با تأکید بر اینکه قطعاً دراین‌باره تخلف صورت گرفته، گفت: این اشکال هم می‌تواند در سیستم و هم در افرادی باشد که در ارتباط با ثبت‌سفارش بودند، ولی وقتی موضوع را با واردکننده‌ها در میان می‌گذاریم می‌گویند «کارمندانمان ثبت‌سفارش انجام داده‌اند و ما از آن بی‌خبریم.»

خسروتاج تأکید کرده که‌ آنچه در حال حاضر در قالب ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو مطرح می‌شود مواردی از ثبت‌سفارش‌های خارج از تائید است که درواقع ما چنین ثبت‌سفارشی را در سیستم انجام نداده‌ایم، حال این‌که چطور شرکت‌ها و افراد توانسته‌اند ثبت‌سفارش انجام دهند باید به‌صورت فنی رسیدگی شود و گمرکات تعداد خودروهای ترخیصی پس از اعلام توقف ثبت‌سفارش را باید اعلام کنند.

در سال 96، وزارت صنعت،معدن و تجارت بدون اطلاع‌رسانی قبلی  سایت ثبت‌سفارش خودرو را به مدت پنج ماه بست. این اقدام باعث مشکلات زیادی برای واردکنندگان و خریداران خودروهای وارداتی شد. پس از بازگشایی این سایت با تعرفه‌های جدید، وزارت صنعت دلیل اصلی بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو را حمایت از تولید ملی عنوان کرد. حال آن‌که در این مدت تعداد زیادی خودرو به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و به بازار ارائه‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.