| کد خبر: 164939 |

◄ مهندس متخلف «دیزل‌گیت» به زندان افتاد

کشورهای پیشرفته با تخلفات هرچند کوچک افرادی که مسئولیت‌های مهمی دارند برخورد قاطعی می‌کنند. کوچک‌ترین تخطی از وظایف در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن دارای عواقب سختی است.

تین نیوز

کشورهای پیشرفته با تخلفات هرچند کوچک افرادی که مسئولیت‌های مهمی دارند برخورد قاطعی می‌کنند. کوچک‌ترین تخطی از وظایف در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن دارای عواقب سختی است.

به گزارش تین‌نیوز، در جریان رسوایی دیزل گیت که فولکس‌واگن و چند شرکت زیرمجموعه آن با استفاده از یک نرم‌افزار هوشمند، شرایط تست خودرو را تشخیص می‌دادند و آلایندگی موتور را کاهش می‌دادند، افراد زیادی مورد بازجویی قرارگرفته‌اند و چند مدیر و معاون ارشد مجموعه فولکس‌واگن ازجمله متهمین هستند.

اما به‌تازگی خبری مبنی بر بازداشت گئورگ کرنر، سرپرست توسعه پیشرانه‌های پورشه در نشریه اتوموتیونیوز منتشرشده که نشان‌دهنده جدی بودن سیستم قضایی آلمان در برخورد با هرگونه تقلب و کم‌کاری در صنایع است.

کرنر از سال ۲۰۰۴ در شرکت آئودی مشغول به کار بوده است و کرنر با ولفانگ هاتز دیگر مهندس ارشد فولکس‌واگن که سال گذشته دستگیر شد، همکاری می‌کرد.

آئودی نخستین زیرمجموعه فولکس‌واگن بود که نرم‌افزار تقلب در انتشار گازهای سمی را تولید کرد و به کار گرفت. این نرم‌افزار سبب شد میزان انتشار گازهای سمی در بیش از ۱۱ میلیون دستگاه از محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن کمتر از حد واقعی ثبت شود.

روند بررسی محصولات آئودی و پورشه در سال‌جاری نشان داد که ۸۰ هزار دستگاه از محصولات این دو برند به نرم‌افزار تخلف مجهز شده‌اند.

مردم ایران هنگامی‌که چنین اخباری را می‌خوانند ناخودآگاه به یاد حریق پژوهای 405 در اواسط دهه 80 می‌افتند که ده‌ها نفر را به کام مرگ کشاند و درنهایت هیچ‌کس در مورد این پرونده بازداشت نشد.

شرکت ایران‌خودرو هم در یک گزارش مشکل بست‌های شلنگ بنزین را عامل این حوادث دانست و هرگز معلوم نشد این بست‌های غیراستاندارد از کجا آمده و چه کسی خرید آن‌ها را تأیید کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.