| کد خبر: 160559 |

◄ آستون‌مارتین در پی شراکت با چینی‌ها

بازار خودرو چین پس از آمریکا بزرگ‌ترین بازار این محصول است و با توجه به رشد فزاینده بازار چین، امکان دارد در آینده نه‌چندان دور این بازار به رده اول تکیه بزند. تلاش چین برای جایگزینی خودروهای الکتریکی به‌جای خودروهای کنونی باعث شده تا بسیاری از کارشناسان چین را بزرگ‌ترین فرصت برای خودروهای الکتریکی بدانند.

تین نیوز

بازار خودرو چین پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد و با توجه به رشد این بازار، کارشناسان معتقدند که در سال‌های آینده چین بزرگترین بازار خودرو جهان خواهد شد. تلاش چین برای جایگزینی خودروهای الکتریکی به‌جای خودروهای کنونی باعث شده تا بسیاری از کارشناسان چین را بزرگ‌ترین فرصت برای توسعه خودروهای الکتریکی بدانند.

به گزارش تین‌نیوز، به همین دلیل شرکت‌های بزرگ جهان در تلاش‌اند تا با پیدا کردن یک شریک چینی، راهی برای نفوذ به این بازار پیدا کنند. یکی از این شرکت‌ها آستون‌مارتین، سازنده خودروهای اسپرت انگلیسی است که طبق گزارش بلومبرگ در پی یک شریک چینی برای تولید محصولات الکتریکی خود در چین است.

اندی پالمر، مدیر استون مارتین ضمن اعلام این خبر تأکید کرد خودروهای برقی در چین تحت برند استون مارتین تولید نخواهند شد.

به گفته پالمر این خودروساز می‌کوشد قطعه‌های آیرودینامیک و سبک خود را برای بهبود عملکرد خودروهای برقی در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک با یک خودروساز چینی به اشتراک بگذارد. در حال حاضر مذاکراتی با تعدادی از خودروسازان شناخته‌شده و نیز استارت‌آپ‌های چینی در جریان است. بناست نخستین خودروی برقی استون مارتین به نام «رپید ای» در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شود. مذاکرات تأمین باتری این خودرو با چند تولید‌کننده باتری در چین هنوز به نتیجه نرسیده است. تا سال ۲۰۳۰ یک‌چهارم از فروش استون مارتین به خودروهای برقی اختصاص خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.