| کد خبر: 157227 |

◄ 7 خودروی بی‌کیفیت در آبان ماه

درحالی‌که تیراژ خودرو سواری خودروسازان نیمه‌دولتی از 640 هزار دستگاه در هشت‌ماهه نخست سال جاری عبور کرده است؛ اما همچنان 6 خودرو بی‌کیفیت در آمار کیفی آبان ماه متعلق به دو خودروساز بزرگ نیمه‌دولتی است.

تین نیوز

درحالی‌که تیراژ خودرو سواری خودروسازان از 640 هزار دستگاه در هشت‌ماهه نخست سال جاری عبور کرده است؛ اما همچنان 6 خودرو بی‌کیفیت در آمار کیفی آبان ماه متعلق به دو خودروساز بزرگ نیمه‌دولتی است.

به گزارش تین‌نیوز سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، پژو ۴۰۵ خراسان و لیفان ایکس‌۶۰ کرمان‌موتور (خودروساز غیردولتی) نام 7 خودرو بی‌کیفیت ماه آبان است که 5 محصول سایپا و یک محصول ایران‌خودرو در این بخش قرار می‌گیرند.

نکته جالب در این بخش حضور ساینا به‌عنوان محصول جدید سایپا است که باوجود تازه‌وارد بودن از همان ابتدا به جمع بی‌کیفیت‌ها واردشده است.

وزارت صنعت به خودروسازان تا پایان سال جاری مهلت داده تا خودروهای خود را از تک‌ستاره به دوستاره ارتقاء دهند، در غیر این صورت  تولید این محصولات متوقف خواهد شد.

باید دقت داشت که استانداردهای حال حاضر ایران در کیفیت قابل‌مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست و خودروسازانی که در این سیستم محصولاتشان بی‌کیفیت باشد هیچ شانسی برای رقابت در بازار رو به رشد کنونی نخواهند داشت مگر با افزایش حمایت دولتی که خلاف چشم‌انداز 1404 و اصل 44 قانون اساسی است.

در افق 1404 ایران باید یک‌سوم از تولید سه‌میلیونی خود را صادر کند که در صورت عدم افزایش کیفیت محصولات داخلی این مهم تنها یک رؤیا باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.