| کد خبر: 151274 |

دوگانه‌سوزها برای دریافت معاینه فنی سه ماه فرصت دارند

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز که به مدت سه ماه به تعویق افتاده است، گفت: تغییرات مربوط به ثبت این تعویق در سیستم سیمفا به منظور جلوگیری از جریمه شدن این خودروها از شنبه هفته آینده (29 مهر) اجرا می شود.

تین نیوز

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز که به مدت سه ماه به تعویق افتاده است، گفت: تغییرات مربوط به ثبت این تعویق در سیستم سیمفا به منظور جلوگیری از جریمه شدن این خودروها از شنبه هفته آینده (29 مهر) اجرا می شود.

سعید قیصر در این خصوص به خبرگزاری ایرنا گفت: نبود مراکز هیدروستاتیک به اندازه کافی، مشکل معاینه فنی خودرو های دو گانه سوز است و در صدد هستیم طی سه ماه آینده این مراکز در کشور راه اندازی شود و به همین دلیل هم مشکلاتی را برای دارندگان این خودرو ها به وجود آمده است.

وی افزود: در حال حاضر مالکان خودرو های دو گانه سوز سه ماه فرصت دارند که از طریق ثبت نام برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

قیصر اعلام کرد: زمانی که مالکان این خودرو ها در سامانه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) ثبت نام می کنند به دلیل اینکه اطلاعات مربوط به خودرو های آنها ثبت می شود، دیگر جریمه نخواهند شد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: در حال حاضر تغییرات مورد نظر برای اینکه این خودروها جریمه نشوند در سامانه سیمفا انجام شده است که از فردا(چهارشنبه 26 مهر) ابلاغ می شود و از شنبه هفته آینده(29 مهر) نیز اجرایی خواهد شد.

قیصر افزود: هم اکنون در تهران حدود یک میلیون و در کشور حدود 6 میلیون خودرو دوگانه سوز وجود دارد که فقط 18 استان تست‌های تکمیلی لازم را برای این خودروها انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد برای خودروهای دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از 6 سال علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدروستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز انجام شود با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه در حال حاضر وجود ندارد، پس از این دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و تا سه ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز تست هیدروستاتیک، معاینه فنی مورد نظر را اخذ کنند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان اینکه هزینه تست هیدروستاتیک 62 هزار تومان است، تصریح کرد: صاحبان خودروهای دوگانه سوز در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی می‌توانند به صورت 24 ساعته با شماره 62982 با مرکز مدیریت معاینه فنی کشور در تماس باشند.

وی افزود: این افراد همچنین برای مشاهده نشانی این مراکز نیز باید به سایت سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور)مراجعه کنند.

قیصر در ادامه اظهارکرد: درحال حاضر 35 مرکز در کل کشور و 2 مرکز در استان تهران این تست را انجام می‌دهند اما در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مراکز را در استان تهران تا 40 مرکز افزایش دهیم.

وی در مورد خودروهای گازسوزی که به صورت کارگاهی و یا از طرق مختلف دوگانه سوز شده‌اند، گفت: از آبان‌ماه، دارندگان این خودروها موظفند هرچه سریع تر نسبت به اصلاح کارت خودرو و سند مالکیت خود اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.