| کد خبر: 147904 |

واکنش یک کارشناس به اظهارات وزیر صنعت در خصوص پژو

ابراهیم رزاقی با طرح این سوال که با حاکمیت نگاه وابستگی به خارج چگونه می توان امید به تامین منافع ملی داشت٬ گفت: با توجه به رفتارها و نگاه های مدیریتی دولت یازدهم و دوازدهم به نظر می رسد با در کشور با انحطاط مدیریتی به لحاظ فکری مواجهیم.

تین نیوز

به گزارش پدال نیوز، دکتر ابراهیم رزاقی٬ استاد دانشگاه  با اشاره به صحبت های اخیر وزیر صنعت در خصوص حمایت همه جانبه از برند پژو گفت: متاسفانه این نگاه در بدنه دولت وجود دارد و بسیاری از وزرای دولت مانند وزیر صنعت فکر می کنند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد تا نشان دهد ما می توانیم٬ خاطر نشان کرد: مبانی ارزشی انقلاب اسلامی به ما می آموزد که با مدیریت جهادی٬ برنامه ریزی درست و اتکا به ظرفیت های داخلی می توانیم خودمان در عرصه های مختلف پیش رو باشیم.

 

رزاقی با طرح این سوال که با چنین طرز فکرهایی چگونه می توان امید به تامین منافع ملی داشت٬ گفت: با توجه به رفتارها و نگاه های مدیریتی دولت یازدهم و دوازدهم به نظر می رسد با انحطاط مدیریتی در ایران به لحاظ فکری مواجهیم.

 

وی در ادامه افزود: این افراد فکر می کنند که ما نمی توانیم. انحطاط فکری به حدی در بدنه دولت کنونی بالاست که وزیر سابق اقتصاد در دولت یازدهم عنوان کرد باید از خارج مدیر وارد کنیم.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه بد سیاسی و اقتصادی فرانسه در مقابل ایران گفت: چند دهه است که پژو در ایران فعالیت می کند. ایا در طول این سال ها بیشتر منافع ملی ایران تامین شده یا منافع شرکت پژو

 

وی افزود: متاسفانه طبق آمار ایران چندین برابر کشورهایی مانند ژاپن٬ کره٬ آمریکا شرکت های مونتاژ کار دارد.

 

رزاقی با بیان اینکه عرصه مدیریت کشور در اختیار سرمایه دارانی است که صرفا به منافع خود از مجرای توسعه واردات نگاه می کنند٬ تصریح کرد: استیلای چنین تفکری نه تنها صنعت خودرو بلکه صنایع دیگر را نیز وابسته تر از گذشته خواهد کرد.

 

منبع: سايت خبری پدال نیوز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.